استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

لزوم نهادینه کردن صنعت بیمه در زندگی مردم

1402/12/09 - 15:16 - کد خبر: 109416 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه آینده زندگی مردم را تامین و تضمین می کند.

به گزارش نصر، مالک رحمتی در دیدار با علی استاد هاشمی، با اشاره به اینکه امروزه بیمه با زندگی مردم عجین شده است و به نوعی آینده زندگی مردم را تامین و تضمین کند، گفت: فعال صنعت بیمه با روحیه جهادی تلاش می کنند و با همین انرژی نیز برای رفع مشکلات تلاش خواهند کرد چرا که بیمه در جای جای زندگی مردم نقش دارد و باید در تمام حوزه ها آرامش فکری جامعه را فراهم کند.
وی با بیان اینکه  عقب ماندگی در نهادینه کردن فرهنگ بیمه در زندگی مردم، یک واقعیت است، افزود: اگر فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم درست انجام می شد اکنون با مشکلات کمتری روبرو بودیم.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: امروزه صنعت بیمه با پیشرفت بیشتری همراه است اما هنوز نقش بیمه در زندگی مردم خوب احساس نشده است و  اگر مردم به باور برسند، قطعا  ۸۵ میلیون جمعیت به سمت بیمه می آیند، اگر اهمیت بیمه روشن شود، قطعا بدون قانون و الزام همه برای تضمین زندگی خود به این سمت می ایند و لذت صنعت بیمه به کام مردم شیرین می اید‌.
وی با اشاره به اینکه بیمه ها در دنیا خدمات مختلفی را ارائه می دهند که زندگی را پایدار کرده است، افزود: در کشور ما سواد بیمه ای کم است و شرکت های بیمه ای باید به این عقیده برسند که خدمات رسان هستند نه اقتصادی محض، باید تفکری فراتر از بنگاه اقتصادی داشته باشند، قطعا ماندگاری صنعت بیمه به این مسائل بسته است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به چالش های استانی در خصوص نیازهای واحدهای صنعتی و اقشار مختلف جامعه به خدمات بیمه ای اشاره کرد و گفت: صنایع بزرگی در استان هستند چراکه آذربایجان شرقی منطقه استراتژیک و صنعتی در کشور است و صنایعی همچون ماشین سازی، تراکتورسازی و های تک و... حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه استان از نظر صنعت جامع است، گفت: نیاز است یک بیمه خصوصی برای صنایع استان باشد تا محدودیت ها کنار رود و با رعایت استانداردهای بیمه ای پیش رود.
رحمتی در ادامه به مشکلات بیمه شعبه استان در خدمت رسانی به جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا اشاره مرد و ادامه داد: این مشکلات به چالش تبدیل شده است و متاسفانه فعلاخدمات به ایثارگران، جانبازان و... دچار مشکل است.
وی اضافه کرد: شرکت های بیمه ای باید بیمه برای چنین روزهایی کمک حال اقشار مختلف خانواده باشد و مشکلات درمانی را حل کند نه اینکه چالش بیشتری ایجاد کند.
وی اضافه کرد:  اگر بیمه توانایی پرداخت ندارد نباید مجوز فعالیت داشته باشد، بیمه باید سرمایه ارائه خدمات را داشته باشد تا چنین مشکلاتی پیش نیاید بنابراین سریعا در حل مسائل بیمه دی باید تلاش شود و منابع جایگزین پیدا کند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد صنعت استان در دست بخش خصوصی است، گفت: در صنعت بیمه نیازمند ابتکارات و نواوری بیمه ای در استان هستیم، طرح ها و ایده های مطرح شود چراکه استان ظرفیت و استعداد خوبی دارد و باید قدمی برداشته شود.
وی اضافه کرد: کار جدید و اقدام نوینی در مدل بیمه گری پر بازده باید طراحی شود.
وی با اشاره به ظرفیت بی بدیل صنعت مشاورزی و دامداری در استان، ادامه داد: محصولات کشاورزی و دام داری نیازمند خدمات بیمه ای کارآمد و نوآور هستند و باید بیمه های خصوصی مدلی مناسب این قشر طراحی کنند چرا که بازار قابل توجهی دارد و باید توجه نشان داد.
رحمتی با اشاره به اینکه گلخانه ها رشد بسیاری در استان دارند، افزود: بیمه اختصاصی و پشتیبانی برای این مشاغل لازم است تا با اطمینان زنجیره اقتصادی خود را شکل دهند، حمایت از سمت بیمه، ریسک پذیری را بالا می برد و سرمایه گذاری اقتصادی مطمئن تر می شود. 
وی اضافه کرد: استان صنعتی و خدماتی داریم اما این شرکت ها سرمایه خود را در صنعت بانکداری و بیمه ای تهران میگذارند و با پرداخت بیمه به شعب تهران سرمایه گذاری می کنند اما این پول در استان گردش پیدا نمی کند.
وی با بیان اینکه مشکل مرکزگرایی این مسئله باید حل شود، ادامه داد: این موضوع در توسعه استان نقش دارد، البته نگاه ملی به این موضوع داریم و نگاه بخشی نگری نداریم و این پیشنهاد برای همه استان ها است.
استاندار اذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تمایل به همکاری با شرکت های بیمه برای سرمایه گذاری در استان داریم، اضافه کرد: شرکت های بیمه ای برای حفظ سرمایه اقداماتی انجام می دهد و استان تمایل همکاری و حمایت از سرمایه گذاری بیمه ای دارد، هر شرکت بیمه ای که تمایل به سرمایه گذاری دارد پذیرا هستیم.
وی در انتها خاطرنشان کرد: امروز در جامعه صنعت بیمه تامین کننده است و برای سیستمی کردن صنعت بیمه تلاش کنین، مردم ناراضی از مراجعات هستند و ارائه خدمات بر خط اهمیت بالایی دارد.
انتهای پیام/
لزوم نهادینه کردن صنعت بیمه در زندگی مردم گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار