نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد:

صنعت بیمه، حلقه اصلی توسعه ملی کشور/ بیمه، اطمینان خاطر افراد، اقشار و صنایع است

1402/12/09 - 13:17 - کد خبر: 109406 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار با رئیس بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه یکی از حلقه های اصلی توسعه ملی کشور است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با رئیس بیمه مرکزی با بیان اینکه امروزه صنعت بیمه از عوامل مهم توسعه و پیشرفت کشورها به حساب می آید، گفت: توسعه این شاخص نشان از بهبود وضع اقتصادی و ترقی سطح زندگی افراد در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه ماهیت بیمه مشارکت در خسارت و جایگزین کردن اطمینان به جای عدم اطمینان است، افزود: بیمه روشی برای مقابله با خطر و پاسخی به حوادث پر مخاطره است و نقش آن در بازارهای مالی به به چند صورت ظاهر می شود.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه تاثیر بیمه بر بازارهای مالی که به صورت پشتیبان عمل میکند برای کاهش ریسک در سرمایه گذاری است، گفت: نقش بیمه جمع اوری و تجهیز منابع مالی با استفاده از عملیات بیمه گر است که جهت سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم به کار می رود و در نهات به صورت مستقیم وجوه بیمه گذاران را که به صورت ذخایر فنی به عنوان دارایی سوداور به کار میگرند و سرمایه گذاری میکنند را پشتیبانی کند.
وی اضافه کرد: شرکت های بیمه فعال در بازار صنعت بیمه در راستای وظایف و ماموریت اصلی نقش مجموعه پشتیبانی صنایع مختلف کشور را دارند و یکی از حلقه های اصلی توسعه ملی کشور صنعت بیمه است.
وی با اشاره به اینکه شرکت های بیمه فارغ از ماهیت دولتی یا خصوصی همواره در تلاش هستند اطمینان خاطر مورد نیاز افراد، اقشار و صنایع را به نحوی شایسته مطرح و تامین کنند، گفت: توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور در صنعت بیمه باید مورد توجه قرار گیرد تا توسعه فراگیر فرهنگ بیمه در سطح جامعه رخ دهد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: با رشد و پیشرفت محسوس صنعت بیمه در چند دهه گذشته می توان به رشد و شکوفایی کشور هم توجه داشت که با ارائه بیمه های سرامدی همچون درمان سبب شده هزینه های کلان پزشکی برای بیماران خاص کمتر شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت های بیمه ای مختلف با توجه به پوشش های مختلف خسارت های مردم را جبران می کنند و مردم با ارامش خاطر بیشتری مواجه می شوند.
 وی با اشاره به اینکه خدمات شرکت های بیمه ای را ارج می نهیم، خاطرنشان کرد: سازمان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در نظارت بر بیمه های کشور دارد.
انتهای پیام/
صنعت بیمه، حلقه اصلی توسعه ملی کشور/ بیمه، اطمینان خاطر افراد، اقشار و صنایع است گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار