امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران:

توقف نسل‌ کشی علیه مردم غزه تاثیر مثبتی بر امنیت منطقه دارد

1402/12/08 - 21:20 - کد خبر: 109369 نسخه چاپی

نصر: ​وزیر امور خارجه گفت: در سایه امنیت پایدار می‌توانیم توسعه پایدار و تجارت بین‌المللی قوی‌تری داشته باشیم و توقف جنایات و نسل‌کشی علیه مردم غزه می‌تواند تأثیر مثبتی بر امنیت منطقه داشته باشد.

به گزارش نصر، حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضورش در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اظهار داشت: شرکت در این نشست فرصتی بود که در آنجا نسبت به آنچه در خصوص پرونده سیاسی شده حقوق بشری علیه ایران مطرح است، مواضع تهران را تبیین کنم و در خصوص ضرورت توقف نسل کشی از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه دیدگاه‌های ایران را بیان کنم.
وی همچنین با اشاره به حضورش در دو نشست خلع سلاح و فلسطین، افزود: در حاشیه نشست شورای حقوق بشر با تعدادی از همتایان خود از آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و کشورهای عربی و اسلامی رایزنی و گفت‌وگو کردم.
وی با بیان اینکه در این گفت‌وگو ها مناسبات دوجانبه و چگونگی اجرای توافق‌های صورت گرفته با این کشورها جهت گسترش روابط مورد رایزنی قرار گرفت، گفت: در جریان این سفر با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و دبیر کل سازمان ملل نیز رایزنی کردیم.
امیرعبداللهیان گفت: در جریان این سفر بر اهمیت امنیت پایدار در منطقه تمرکز داشتیم، چرا که در سایه امنیت پایدار می‌توانیم توسعه پایدار و تجارت بین المللی قوی‌تری داشته باشیم و از این منظر معتقدیم که توقف جنایات و نسل کشی علیه مردم غزه می‌تواند تأثیر مثبتی بر امنیت و آرامش در منطقه داشته باشد.
وزیرخارجه با بیان اینکه امنیت یک مقوله به هم پیوسته است، در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رفتار دوگانه آمریکا در ارتباط با تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا باید دست از ریاکاری بردارد.
وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد دیدار امروز خود با سامح شکری وزیرخارجه مصر، عنوان کرد: در جریان دیداری که رؤسای جمهور دو کشور در ریاض داشتند، توافق شد گام‌های عملی در مسیر ارتقای روابط دو کشور داشته باشیم. در دیدار امروز گفت‌وگوهای مفصلی در مورد اجرای این نیت، اراده و دستور رؤسای جمهور دو کشور داشتیم. امور در مسیر خوبی قرار دارد و امیدواریم در آینده گام‌های رو به جلویی در این زمینه داشته باشیم.
امیرعبداللهیان گفت: در دیدار امروز با توجه به شرایط انسانی در غزه و اینکه مرز رفح مهم‌ترین مسیر برای انتقال کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه است، در مورد چگونگی ارسال کمک‌های انسان دوستانه ایران صحبت کردیم و همچنین در مورد راهکارهای سیاسی در ارتباط با ضرورت توقف جنگ و نسل کشی که توسط صهیونیست‌ها علیه مردم غزه در جریان است، گفت‌وگوهای مهمی را با همتای مصری خود داشتم.
انتهای پیام/
توقف نسل‌ کشی علیه مردم غزه تاثیر مثبتی بر امنیت منطقه دارد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار