خبر/

نخستین دوره مربیگری مرکز رباتیک سما با ساخت ربات بازو خاتمه یافت

1398/02/10 - 17:51 - کد خبر: 1093 نسخه چاپی

نصر: نخستین دوره مربیگری مرکز رباتیک سمای استان آذربایجان شرقی (SRL) با ساخت "ربات بازو با 5 درجه آزادی" خاتمه یافت.

به گزارش نصر، مرتضی عباس زاده رییس مرکز رباتیک استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: نخستین دوره مربیگری رباتیک با تدریس اساتید بنام و مقام آور جهانی مسابقات رباتیک و با شرکت 35 نفر از علاقمندان در مرکز رباتیک سمای استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

وی افزود: در این دوره مربیگری که سه ماه به طول انجامید، کار آموزان با اصول ساخت ربات آشنا شده و در انتهای آموزش با الگو برداری از ربات های صنعتی و پیشرفته دنیا موفق به ساخت ربات بازو با 5 درجه آزادی شدند.

عباس زاده با بیان اینکه تمامی مراحل طراحی، ساخت و اپلیکیشن کنترل این ربات بازو در مرکز رباتیک سما انجام شده است، تصریح کرد: این ربات کاملا هوشمند بوده و می تواند مختصات نقطه مبدا و مقصد را در حافظه خود ذخیره کند.

وی افزود: ربات بازو در صنعت خودروسازی، رنگ آمیزی، صنایع شیمایی و مهندسی پزشکی جهت انجام عمل‌های جراحی حساس و نیز  در اموری که به دقت عمل بیشتری در انجام کارها نیاز است، کاربرد دارد.

عباس زاده در ادامه از برگزاری دومین دوره مربگیری رباتیک از اول تابستان سالجاری خبر داد و گفت: علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به محل مرکز رباتیک سما واقع در تبریز، ولیعصر، خیابان معلم، مابین فلکه تختی و فلکه دانشجو مراجعه و یا با شماره تلفن 04133274842 تماس حاصل کنند.

عباس زاده یادآور شد: در پایان دوره‌ها به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر و کارت مربیگری رباتیک از طرف دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اعطا می شود.

بنا بر این گزارش‌، مرتضی عباس زاده،  غفور علیپور از اعضای هیأت علمی گروه آموزشی نرم افزار دانشگاه آزاد اسلامی،  علی برزگر، فرید مهدوی و سعید سعیدوند عضو بنیاد ملی نخبگان استان از جمله اساتید دوره‌های آموزشی مرکز رباتیک سمای استان آذربایجان شرقی هستند.

انتهای پیام/

نخستین دوره مربیگری مرکز رباتیک سما با ساخت ربات بازو خاتمه یافت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار