مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان؛

ضریب پوشش بیمه صندوق اجتماعی روستاییان آذربایجان‌شرقی ۴۱ درصد است

1398/10/11 - 11:33 - کد خبر: 10929 نسخه چاپی

نصر: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۴۱ درصد از مجموع مشمولان استان، تحت پوشش این صندوق هستند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد نظری روز چهارشنبه در گفت وگویی، مجموع بیمه شده های اصلی این صندوق را در استان ۲۸۴ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: طبق آخرین آمار تعداد ۱۹۴ هزار نفر در صندوق ثبت‌ نام و حداقل یک نوبت حق بیمه پرداخت کرده‌اند و ۱۱۸ هزار نفر از این تعداد نیز بیمه‌پرداز فعال محسوب می‌شوند.
نظری با بیان اینکه ۱۱هزار و ۵۴۰ نفر معادل ۱۰ درصد کل بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: شهرستان‌های بستان‌آباد، مرند و تبریز به لحاظ تعداد و هریس، بستان‌آباد و سراب به لحاظ فراوانی بیشترین درصد پوشش را دارند.
وی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان علاوه بر جامعه هدف اصلی، کشاورزان غیر ساکن در روستاها، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، رانندگان بین شهری ساکن روستاها، قالی بافان، شاغلین صنایع دستی و زنان سرپرست خانوار کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
وی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۰ هزار و ۶۷۹ راننده بین شهری ساکن روستاها، سه هزار و ۱۳۴ مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و یکهزار و ۳۹ مددجوی بهزیستی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان آذربایجان‌ شرقی هستند.
نظری با اشاره به سیاست‌های دولت در خصوص چابک‌سازی، گفت: چابک‌سازی در این صندوق اجرایی شده است به طوری که مجموع کارکنان صندوق در آذربایجان فقط هشت نفر است و همه امور مربوط به حدود ۲۰۰ هزار عضو صندوق توسط همین هشت نفر و ۱۰۰ کارگزار طرف قرارداد مدیریت می‌شود.
وی به پرداخت غیرمستقیم یارانه از سوی دولت به بیمه‌شدگان صندوق اشاره و اضافه کرد: بر اساس قانون، دولت در نقش کارفرمای اصلی صندوق، دو سوم حق بیمه بیمه‌شدگان را پرداخت می‌کند.
نظری تعداد مستمری‌بگیران صندوق در آذربایجان شرقی را ۱۷ هزار و ۶۱ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد هشت هزار و ۶۰۴ نفر از مستمری‌ بگیران بازماندگان افراد متوفی، ۴۹۸ نفر از کار افتاده کلی و هشت هزار نفر دیگر بازنشستگان پیش از موعد هستند که ماهانه بین ۳۰۰ تا ۷۳۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.
وی فعال شدن ستاد توسعه بیمه روستایی در استان را خواستار شد و گفت: کمک و هم‌افزایی نهادهای دولتی، مدیران صندوق را در تحقق هرچه سریعتر شعار هر خانوار روستایی یک بیمه شده کمک خواهد کرد.
نظری با اشاره به کمک‌های امدادی صندوق به زلزله‌زدگان اخیر آذربایجان، گفت: در حادثه دلخراش زلزله میانه و سراب به دستور مدیرعامل صندوق مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های صندوق برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی، ۸۰۰ دستگاه بخاری برقی خریداری و جهت توزیع در میان خانوارهای زلزله زده به این مناطق ارسال شد.

انتهای پیام/
ضریب پوشش بیمه صندوق اجتماعی روستاییان آذربایجان‌شرقی ۴۱ درصد است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار