معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای طرح سنجش دستاوردهای یادگیری با شرکت نزدیک به ۳ میلیون دانش‌آموز

1402/12/07 - 11:51 - کد خبر: 109284 نسخه چاپی

نصر: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی شدن طرح سنجش دستاوردهای یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه، گفت: در این طرح حدود سه میلیون از دانش آموزان دوره اول متوسطه شرکت کردند.

به گزارش نصر، محمدمهدی کاظمی درباره طرح سنجش دستاوردهای یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه اظهار کرد: نظام آموزشی زمانی می‌تواند کارآمد و موفق باشد که عملکرد تحصیلی یادگیرندگان را در دوره‌های مختلف مورد توجه قرار دهد.
وی در ادامه افزود: شناسایی عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان رویکردی مناسب در جهت برنامه‌ریزی توسعه و تکامل برنامه‌های آموزشی است تا به وسیله آن بتوان بهترین نتیجه ممکن را برای ارتقای عملکرد نظام آموزشی رقم زد.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش، تصریح کرد: براین اساس طرح سنجش دستاوردهای یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در ۴ ماده درسی (ریاضی، ادبیات فارسی، علوم تجربی و عربی) پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در ۲ نوبت صبح و عصر با همکاری مشترک ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در دبیرستان‌های دوره اول متوسطه به اجرا درآمد.
کاظمی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، گفت: تعیین سطح یادگیری دانش‌آموزان در راستای اهداف برنامه درس ملی و ارتقای کیفیت انواع سنجش‌های کلاسی با رویکرد سنجش عملکردی از جمله اهداف مدنظر است.
وی یادآورشد: کمک به دانش‌آموزان در راستای هدایت تحصیلی با اتکا بر خودارزیابی، بازنگری در ماهیت و محتوای کلاس‌های ترمیمی و جبرانی، تکمیل و غنی سازی آموزش ‌های غیرحضوری ( شاد/ تلویزیون) از دیگر موارد مدنظر برای اجرای این آزمون ملی بوده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بازخوانی و بازنگری در آموزش‌های معلمان، بازنگری در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و ایجاد زمینه و کمک به بازنگری و طراحی برنامه‌های درسی از جمله موارد با اهمیتی است که با تجزیه و تحلیل نتایج طرح فوق، اقدامات مطلوبی در همین راستا صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/
اجرای طرح سنجش دستاوردهای یادگیری با شرکت نزدیک به ۳ میلیون دانش‌آموز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار