رئیس مجلس ترکیه:

محاکمه نتانیاهو مانند رادوان کاراجیچ در دادگاه بین‌المللی جنایات جنگی اجتناب‌ناپذیر است

1402/12/06 - 18:45 - کد خبر: 109256 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجلس ترکیه اعلام کرد تهدید آوارگانی که به رفح پناه برده‌اند، نتانیاهو را به مسیر نامشخصی سوق داد. محاکمه و مجازات او مانند رادوان کاراجیچ در دادگاه بین‌المللی جنایات جنگی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش نصر، نعمان کورتولموش، رئیس مجلس ترکیه در مسیر بازگشت از آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگاران در هواپیما تاکید کرد: تهدید آوارگانی که به رفح پناه برده‌اند، نتانیاهو را به مسیر نامشخصی سوق داد. محاکمه و مجازات او مانند رادوان کاراجیچ در دادگاه بین‌المللی جنایات جنگی اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: کشتارهای اسرائیل که بسیار سنگین و وحشیانه است و به حدی رسیده است که حتی کوچکترین ویژگی انسانی را ندارد و تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است، اکنون در همه کشورهای جهان دیده می‌شود.
کورتولموش با تاکید بر اینکه حتی کشورهایی که می‌خواهند از اسرائیل حمایت کنند دیگر نمی‌توانند صدای خود را با قاطعیت سابق بلند کنند، گفت: «من شخصا معتقدم که با درخواست آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری و با اعلام مثبت حکم موقت در آنجا، دوران جدیدی برای فلسطین آغاز شده است.»
رئیس مجلس ترکیه با بیان اینکه طی 5 ماه گذشته بیش از 30 هزار غیرنظامی که 75 درصد آن را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، کشته شدند گفت: «کشتار وحشیانه‌ای که در آن نتانیاهو و باندش حتی به گوسفندان در جاده‌ها تیراندازی کردند، به جایی رسیده است که هیچ کس نمی‌تواند از آن دفاع کند.»
کورتولموش با بیان اینکه انتظار ما از کشورهایی که تاکنون از اسرائیل حمایت کرده‌اند این است که دست از حمایت بردارند، تاکید کرد: زیرا نه تنها این رژیم تحت سلطه نتانیاهو و رژیم او فرو خواهد پاشید بلکه کشورهای حامی او نیز زیر آن خواهند ماند.
وی اظهار داشت:‌ ما باید روابط خود را با کشورهایی مانند مصر، امارات، عربستان سعودی و بحرین به بالاترین سطح در هر زمینه ارتقا دهیم. باید تماس نزدیک را نه تنها با مصر بلکه با همه کشورهای منطقه افزایش دهیم.
از سوی دیگر، رئیس مجلس ترکیه گفت که ارمنستان چاره‌ای جز زندگی در صلح و امنیت با آذربایجان در منطقه ندارد.
انتهای پیام/
محاکمه نتانیاهو مانند رادوان کاراجیچ در دادگاه بین‌المللی جنایات جنگی اجتناب‌ناپذیر است خبرگزاری آناتولی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار