نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مجلس خبرگان نهادی انقلابی و قانونی در قاموس جمهوری اسلامی است

1402/12/06 - 13:47 - کد خبر: 109247 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری این مجلس را نهادی انقلابی و قانونی در قاموس جمهوری اسلامی دانست و گفت: خبرگان در بزنگاه حساس نظام وظیفه و رسالتی بس بزرگ بر عهده دارد.

به گزارش نصر، آیت الله علی ملکوتی اظهار کرد: در سن هفت سالگی به همراه والدین خود به نجف اشرف مشرف شده و جهت تحصیل علوم جدید وارد مدرسه علوی ایرانیان شدم.
وی ادامه داد: پس از بازگشت به ایران در حوزه قم در محضر درس آیات عظام اراکی، گلپایگانی، میرزا هاشم آملی و… شرکت کرده و به‌طور ویژه از محضر والد خود آیت الله ملکوتی و شریعتمداری، مباحث خارج فقه و اصول را تلمذ کردم.
وی افزود: از سال ۱۳۵۰ در مدرسه فیضیه و مدرسه حجتیه تدریس شرح لمعه، مختصر، رسائل، مکاسب و کفایتین و فلسفه، کلام و تفسیر را آغاز کردم و تدریس خارج فقه و اصول در جامعه المصطفی به زبان عربی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قم و تدریس در دانشگاه شهید بهشتی تهران و دیگر دانشگاه‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی، تألیف آثاری چون فطحیه، کتاب الخمس، ترجمه کتاب الربا فی التشریع الاسلامیه، تقریرات اصول فقه و تقریرات کتب مختلف فقهی را در کارنامه دارم.
ملکوتی گفت: با اوج گیری مبارزات انقلابی مردم ایران، فعالیت‌های ضد ستمشاهی را در شهرستان سراب آغاز کرده و به عنوان یکی از رهبران انقلابی منطقه در مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی انجام وظیفه می‌کردم.
وی یادآور شد: در دوره اول و دوم مجلس شورای اسلامی که مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره‌ها بودند به عنوان نماینده مجلس حضور داشتم و این دو دوره به سبب وجود افراد خبره بسیاری مجلس ارزشمندی بود.
وی تاکید کرد: اکنون نیز نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و سخنگو و عضو کمیسیون‌های سیاسی و اجتماعی و همچنین کمیسیون حراست از ولایت فقیه هستم.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبرید ر خصوص اهمیت مجلس خبرگان رهبری، گفت: هر چند مجلس خبرگان رهبری چندان درگیر مسائل روزمره چون اقتصادی، معیشتی و سیاسی نیست، اما در بزنگاه حساس نظام وظیفه و رسالتی بس بزرگ، مهم و عمیق‌تر بر عهده دارد که همان تعیین رهبر نظام است؛ بنابراین مهم‌ترین وظیفه این مجلس تعیین رهبری است، همچنان که پس از رحلت امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب را برای اداره کشور تعیین کردند.
وی ادامه داد: خبرگان را نهادی انقلابی و قانونی در قاموس جمهوری اسلامی است که تصمیم‌های آن در تداوم و تقویت نظام اسلامی مفید و مؤثر است، دشمنان همواره مترصد هستند علیه نظام و کشور از هر طریقی به نفع خود استفاده کنند و خبرگان رهبری تاکنون توانسته با توطئه آنها مقابله کند تا آسیبی به ارکان نظام و مردم وارد نشود.
وی افزود: تعداد نمایندگان خبرگان هر استان را بر اساس نفوس آن استان اعلام می‌کنند و آذربایجان شرقی پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
ملکوتی با تاکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات روز جمعه تاکید کرد: همه مردم باید با احساس مسئولیت بیشتر در این عرصه مهم سیاسی قدم گذارند تا اداره امور کشور به دست افراد کاربلد، متخصص و متعهد که اعتقاد کامل به نظام جمهوری اسلامی دارند، بیافتد.
وی در رابطه با تأثیر جریانات و گروه‌های مختلف سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد دارم در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید جریانات و گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی وارد عرصه شوند و زمینه ساز انتخابات رقابتی باشند، چراکه مجلسی که برای اداره امور کشور و مسائل مالی تصمیم گیری می‌کند، باید طیف‌ها و جریان‌های متنوع حضور داشته باشند تا تصمیم‌های پخته‌تر و کارشناسی شده‌تر اجرایی شود.
وی اضافه کرد: ایران اسلامی با جمعیت بالغ بر ۸۵ میلیون نفر دارای افرادی با عقاید و سلایق گوناگون فکری، سیاسی، فرهنگی و عقیدتی است و اینکه همه مردم را طرفدار اصولگرایی یا اصلاح طلبی بدانیم اشتباه محض است اما وجود تنوع فکری در مجلس شورای اسلامی لازمه اتخاذ تصمیم‌های درست است و معتقدم اگر ترکیب مجلس آینده را ۶۰ درصد طرفداران دولت کنونی تشکیل دهد باید حداقل ۴۰ درصد مخالف باشد چراکه این به نفع نظام است اما وجود تک صدایی در مجلس شورای اسلامی آینده بسیار خطرناک و به ضرر قوه مجریه است و چنین مجلسی پویایی نداشته و مرده‌ای بیش نخواهد بود.
نامزد انتخابات ششمین دوره خبرگان رهبری همچنین متذکر شد: بنده عضو و حامی هیچ حزب، جناح و جریان سیاسی نیستم و بنا به دعوت مردم دین‌دار و با بصیرت آذربایجان شرقی به طور کاملاً مستقل وارد انتخابات شده‌ام و لازم به یادآوری است که مجلس خبرگان رهبری شانی به مراتب بالاتر از مسائل حاشیه‌ای سیاسی و جناحی دارد.
وی در ارتباط با نقش مهم رسانه‌ها اذعان داشت: انتقال مسائل و مشکلات مردم به مسئولان مهمترین رویکرد رسانه‌ها است و مانند مدرسه و دانشگاه در رشد و توسعه کشور جایگاه بسیار مهم و ممتازی دارند و موضوع اطلاع رسانی زیربنای تصمیمات درست مسئولان است چراکه اگر چالش کشاندن رسانه‌ها نباشد برخی از مسئولان خدا را بنده نیستند و این نکته اهمیت رسانه را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: رسانه‌ها نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در تنویر افکار عمومی و آگاهی دهی به آحاد مردمی برای انتخاب افراد اصلح دارند و این نقش در روزهای آینده بسیار تعیین کننده خواهد بود و باید نظام حاکم و مسئولان از فعالیت‌های رسانه‌ای در این خصوص استقبال کنند، چراکه در نبود رسانه‌ها فضای سیاسی و اجتماعی کشور رو به خاموشی خواهد گذاشت.
ملکوتی یادآور شد: مسئولیت رسانه، مسئولیت حساسی است و باید اهالی رسانه مراقب اخبار و مطالب منتشره باشند تا مبادا دشمنان سو استفاده نکنند و باید توجه داشت اگر رسانه‌ها به برخی مسائل مهم ورود و در پاره‌ای از موارد اطلاع رسانی نکنند، بدون تردید عده‌ای افسار خواهند گسست و این نقش آفرینی جای قدردانی و سپاس دارد.
گفتنی است؛ آیت الله علی ملکوتی فقیه، مجتهد شیعه و نمایندهٔ مردم آذربایجان شرقی در دورهٔ پنجم مجلس خبرگان رهبری و نامزد انتخابات ششمین دوره خبرگان رهبری است.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه، ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
مجلس خبرگان نهادی انقلابی و قانونی در قاموس جمهوری اسلامی است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار