روایت خبرنگار «نصر» از دیدار با امام جمعه تبریز/

ناگفته‌های انتخاباتی خبرنگاران/ چه کسانی از مشارکت مردم در انتخابات بیم دارند؟

1402/12/05 - 22:00 - کد خبر: 109233 نسخه چاپی

نصر: در دیدار فعالان رسانه‌ای آذربایجان شرقی در آستانه انتخابات آتی با امام جمعه تبریز فرصتی دست داد تا ناگفته‌هایی از وضعیت کنونی جامعه از سوی نمایندگان رسانه‌های استان در حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی مطرح شود.

به گزارش نصر، در جریان نشست «نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین و مشارکت حداکثری» مجریان برگزاری این برنامه فرصتی برای طرح موضوعات برای تعدادی از خبرنگاران از جمله خبرنگار «نصر» فراهم کردند.
«محمد سهرابی» خبرنگار نصر در یادداشتی درباره دیدار امروز امام جمعه تبریز با خبرنگاران نوشت: «صبح امروز به حضور آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه گرامی تبریز رسیدیم.
موضوع نشست با ایشان «نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین و مشارکت حداکثری» در انتخابات پیش رو بود.
به باور من انتخابات بسیار مهم است و تا کنون با وجود همه مسائل و مشکلات، هیچ وقت از حق انتخاب خودم نگذشته‌ام.

در جلسه صبح امروز با لطف دوستان فرصت یافتم در خدمت حاج آقای آل هاشم به صورت مختصر چند نکته در مورد انتخابات پیش رو عرض کنم:
وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم امروز بیشترین نگرانی و نارضایتی را در جامعه ایجاد کرده و باید به مردم حق داد که از این وضعیت ناراحت باشند و این بر عهده دولت و دیگر ارگان‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز است که همه امکانات کشور را برای کسب رضایت مردم به کار گیرند.
خوشبختانه در همین راستا تغییراتی در راس مدیریت استان شکل گرفته که گام‌های مثبتی هست و انشاالله این تغییرات ادامه دار بوده و منجر به عملکرد مطلوب و امید آفرینی برای مردم باشد.
عده‌ای تلاش می‌کنند مردم را از انتخابات ناامید کنند و راضی به مشارکت حداکثری مردم نیستند، چرا که مشارکت هر چه بیشتر مردم در انتخابات موجب می‌شود نتیجه نهایی بیشتر به خواست مردم نزدیک‌تر شده و از منافع شخصی و گروهی آنان دورتر شود.
ما در رسانه نصر اعتقاد داریم که مردم باید در انتخابات نفش جدی ایفا کنند و برای همین هم همه تلاش ما در این روزها جلب مشارکت بخش بیشتری از مردم در انتخابات است.
امام جمعه گرامی تبریز الگوی همه مسئولان کشور در ارتباط نزدیک و صمیمی با مردم هستند. حاج آقا آل هاشم به واسطه ارتباط نزدیکی که با مردم دارند، بخوبی با مسائل و مشکلات آشنا هستند و همیشه مسائل را به مسئولان مربوطه تذکر می‌دهند. اما حضور شخص آیت الله آل هاشم در انتخابات مجلس خبرگان موجب ایجاد امید در مردم است و بدون شک باعث مشارکت بیشتری در انتخابات خواهد شد که امیدواریم در نتیجه آن با رای حداکثری و معنادار مردم به ایشان در مجلس خبرگان، شاهد برکات این انتخاب صالح در کشور باشیم.
این کشور برای همه ماست و هر عملکردی داشته باشیم، نتیجه آن را در حال و آینده جامعه و کشور خواهیم دید. امیدوارم مردم بیشتری برای مشارکت در انتخابات ترغیب شوند تا بهترین تعیین سرنوشت را برای کشورمان انجام دهیم.

اما نکاتی را هم در این یادداشت به نکات ذکر شده در نشست امروز اضافه می‌کنم:
بی‌مهری به انتخابات ممکن است هم خارجی و هم داخلی باشد که تکلیف خارجی ها با پررنگ کردن نقاط بحرانی جامعه و تبلیغات برای تحریم انتخابات و عدم مشارکت توسط مردم در رسانه‌های خارجی مشخص است، اما برخی فعالان سیاست باز داخلی و رسانه‌هایشان که جزو مسئولان گذشته و فعلی کشور هم هستند، با دلسرد کردن مردم از سازوکار انتخابات با ادبیات خاص خودشان و به علت‌های مختلف از جمله ناکارآمدی ها در مسئولیت‌های خود و تلاش برای تحصیل قدرت در راستای منافع فردی و گروهی، در پروژه ناامید کردن مردم از انتخابات نقش مشترکی با عوامل خارجی ایفا می‌کنند!
مسأله عملکرد شورای نگهبان هم بخش دیگری از موضوع است که مردم را در موفقیت و میزان تاثیر انتخابات برای ایجاد تغییر در روند مدیریت کشور دچار تردید می‌کند.
مردم همه چیز را می‌بینند و می‌دانند. اینکه برخی کاندیداها که دستکم به دخالت‌های آشکار در امور دولت و عزل و نصب‌ها به نفع منافع شخصی و گروهی خود مشهور بودند، مجدداً در لیست تأییدشدگان انتخابات بوده و هزینه‌های میلیاردی برای حضور مجدد در مجلس شورای اسلامی انجام می‌دهند برای مردم سوال ایجاد می‌کند. از طرف دیگر هم مردم می‌بینند نمایندگانی که حرف خودشان را از زبان آنها می‌شنیدند، حالا صلاحیت شان برای حضور در انتخابات تایید نشده است! این‌ها تضادهایی است که باید برطرف شوند.
متاسفانه این‌ مسائل در مردم ایجاد دلسردی و ناامیدی می‌کند و امیدوارم در فرصت باقیمانده از انتخابات، شورای محترم نگهبان حداکثر تلاش و انعطاف خود را برای تشویق «انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان» برای نفش آفرینی در انتخابات پیش رو را انجام دهد.»
انتهای پیام/
ناگفته‌های انتخاباتی خبرنگاران/ چه کسانی از مشارکت مردم در انتخابات بیم دارند؟ نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   حسین   2 ماه پیش  

مسئولین می فرمایند مردم ایران رای بدهید چون شهید همت گفته هروقت راه رو گم کردی ببین دشمن چی میگه؟ و چون امروز شبکه های خارجی و دشمن میگن رای ندهید پس شما مردم رای بدهید سئوال: چرا در زمان کرونا و واکسیناسیون که شبکه های خارجی دشمن همگی باتفاق میگفتند "مردم ایران واکسن بزنید" مسئولین نگفتند "مردم واکسن نزنید" و مردم بیچاره هم واکسن زدند یا فوت شدند یا به بیماری لاعلاج رسیدند چرا الان مسئولین پاسخگو نیستند؟ الان که ما مردم بیمار شده و در حال مرگ هستیم برای چه باید رای بدهیم؟!
پژوهشیار