خبر/

جبهه مطالبه مردمی تبریز لیست انتخاباتی داد

1402/12/05 - 14:06 - کد خبر: 109215 نسخه چاپی

نصر: جبهه مطالبه مردمی تبریز لیست انتخاباتی مورد حمایت خود را منتشر کرد.

به گزارش نصر، جبهه مطالبه مردمی تبریز با برگزاری نشستی مطبوعاتی و حضور کاندیداهای مورد حمایت خود، لیست انتخاباتی خود را منتشر کرد. احمد پورخردمند، علی جعفری آذر، عباس رنجبر، مسعود زین العابدینی، حجه الاسلام جواد عبادی و روح الله متفکر آزاد کاندیداهای مورد حمایت این لیست به ترتیب حروف الفبا هستند.
در ادامه این نشست کاندیدهای مورد حمایت جبهه مطالبه مردمی به تشریح برنامه‌های خود و پاسخ به سوالات پرداختند.

احمد پورخردمند، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه انتخابات عرصه تعیین سرنوشت است، گفت: حضور مردم در انتخابات سرنوشت ساز است و من همه مردم را به مشارکت فعال در انتخابات دعوت می‌کنم.
وی در ادامه با اشاره به عقب‌ماندگی های آذربایجان در توسعه اقتصادی و سیاسی، افزود: اینکه بیشترین سرمایه گذاری در استان آذربایجان شرقی توسط بخش خصوصی انجام شده، علاوه بر اینکه توانایی بخش خصوصی را می رساند، این مسأله را هم متذکر می‌شود که دولت در آذربایجان شرقی سرمایه گذاری کمی داشته است.
پورخردمند تاکید کرد: جایگاه تبریز و آذربایجان در ترازهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور با توجه به سابقه تاریخی آن بسیار نامتناسب است و اینکه گفته می‌شود برخی نگاه‌های امنیتی از سوی حاکمیت به آذربایجان موجب این عقب‌ماندگی هاست، اگر صحت داشته باشد غیرقابل قبول و موجب نگرانی است.
وی گفت: چنین نگاه‌های نادرستی به آذربایجان در دوره پهلوی وجود داشت، اما ما در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و چنین نگاه‌های نادرستی ناممکن و غیرقابل پذیرش است.
پورخردمند اضافه کرد: بسیاری از مشکلات کشور ناشی از تمرکزگرایی است و با تفویض اختیارات به استان‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را حل کرد.
وی گفت: ما چنین نگاه‌هایی را نمی‌پذیریم و البته از طرفی دیگر ضعف و ناکارآمدی مدیران استانی و ناهماهنگی بین مدیریت استانی و کلان دولتی را نباید به حساب نگاه امنیتی مرکز به آذربایجان بگذاریم.

علی جعفری آذر، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم در ادامه گفت: امیدوارم انتخابات پیش رو مبدأ تحولات و امید آفرینی در حوزه‌های مختلف باشد. معتقدم اصلی ترین مطالبه مردم کارآمدی و شفافیت مجلس و دولت است و طرح مشکلات و مطالبات مردم نباید به دوره انتخابات خلاصه شود.
وی افزود: کم کاری مدیران استانی را نباید به نگاه امنیتی مرکز نسبت داد، چرا که ضعف مدیریت استان در دوره‌های مختلف سهم بیشتری از برخی نگاه‌های نادرست از سوی مرکز به استان دارد.
جعفری آذر در ادامه اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند پرچم آزادی خواهی ملت ایران دست تبریزی هاست و وقتی رهبری انقلاب، بخش قابل توجهی از مدیران ارشد نظام در دوره فعلی و دوره‌های گذشته از آذربایجان بودند، نمی‌توان وجود نگاه امنیتی و ناخودی به آذربایجان را قبول کرد و چنین مطالبی بیشتر به نفع مدیران و مسئولان ضعیف است که ناکارآمدی خود را توجیه کنند.
وی معضل حاشیه‌نشینی و محیط‌زیست جزو مسایل و مطالبات اصلی مردم تبریز خواند و گفت: تبریز و آذربایجان باید به جایگاه حقیقی خود در سیاست، اقتصاد و فرهنگ کشورمان بازگردد.

عباس رنجبر، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم دز ادامه گفت: وضعیت موجود در تبریز و استان نشان می‌دهد از مبانی انقلاب دور شده‌ایم و وضعیت امروز کشور در شأن ملت ایران نیست.
وی ادامه داد: وضعیت موجود کشور ناشی از عدم شایسته سالاری و ناکارآمدی های عمدی و غیر عمدی است که به برخی برای حفظ منافع شخصی و گروهی خود دچار آن شده‌اند.
رنجبر گفت: متاسفانه گروهی از نمایندگان فعلی مجلس هم گرفتار تأمین منافع فردی و گروهی خود شدند و امروز این مردم و نظام هستند که بی کس و بی دفاع مانده‌اند.
وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه امروز به نام انقلابی گری و مردم شعارها و عمل‌های سخیفی انجام می‌شود و باید این روند را به نفع مردم و نظام اصلاح کرد که ادامه‌ آن خیانت به شهدا، امام و رهبری و نظام است.
رنجبر در ادامه به مطالبات اقتصادی مردم آذربایجان اشاره کرد و گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری دولت برای توسعه صنایع زیرساختی و دانش‌بنیان شاهد کم‌کاری های زیادی در گذشته هستیم؛ توسعه بخش خصوصی در استان به فرهنگ کار و تلاش مردم آذربایجان برمی‌گردد و این چیزی از وظایف دولت کم نمی‌کند.
وی ادامه اظهار کرد: ببینید مصوبات دولت در استان‌هایی حتی مثل کرمان چیست و در آذربایجان شرقی چیست. ما معتقدیم باید دولت کم‌کاری های سال‌های گذشته در توسعه زیرساخت‌های توسعه آذربایجان را جبران کند.

مسعود زین‌العابدینی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست گفت: ما انتخابات را بستری برای طرح مطالبات مردم می‌دانیم.
وی در ادامه به لیست‌های مختلف انتخاباتی اشاره کرد و افزود: تمایزها در لیست‌های مختلف سیاسی از بین رفته است و ما نمی‌دانیم با چه کسانی مواجه هستیم؛ این یک تشکل انقلابی کسانی را در لیست خود جای داده که علنی و آشکار بر خلاف منویات مقام معظم رهبری در مشی مجلس و عدم دخالت در امور دولت و انتصابات بوده، نشان می‌دهد این لیست‌ها بر اساس چیزی غیر از اصول انقلاب بسته شده‌اند.
زین العابدینی در ادامه گفت: وقتی تراز نمایندگی در تبریز و استان کاهش یابد، قدرت چانه‌زنی و تاثیرگذاری آذربایجان در مجلس به شدت کاهش می‌یابد و این به زیان توسعه استان است.
وی ادامه داد: در تبریز رقابت اصلاح طلبی و اصولگرایی نیست وقتی نمایندگان اصلاح طلب و اصولگرا با هم در صف فیدیلیتی بودند!
زین العابدینی گفت: عدالت در توزیع منابع کشور وجود ندارد و تنها توجه به این آمار که ۵۹ درصد تسهیلات بانکی کشور در تهران پرداخت شده و تنها ۲.۷ درصد تسهیلات در آذربایجان شرقی پرداخت شده است کافی است تا پی به عمق این نا عدالتی ها ببریم، در حالی که آذربایجان شرقی با این رقم پایین جزو ۱۰ استان اول است!
زین العابدینی در ادامه تاکید کرد: زنجیره ارزش صنایع. معادن در استان باید تکمیل شود تا تولید ثروت در استان رشد پیدا کند.

حجه الاسلام جواد عبادی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم در ادامه گفت: حضور نمایندگان استان در کمیسیون های اقتصادی باید پررنگ و موثر باشد و این حضور در جذب منابع و اعتبارات برای استان موثر است.
وی در ادامه به دخالت‌های برخی نمایندگان مجلس در امور دولت اشاره کرد و افزود: اینکه استان را تکه‌پاره کرده و هر نماینده در بخشی خود را صاحب اختیار بداند، سرمایه اجتماعی مجلس را در نزد مردم کاهش می‌دهد.
عبادی اظهار کرد: نمایندگان و مدیریت استان باید همراه باشند تا مزیت‌های اقتصادی استان توسعه یابند.

روح الله متفکر آزاد، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: مجلس در راس امور است و همه مسائل کشور به مجلس ارتباط دارد.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید صاحب فکر و اندیشه باشد و در تصمیم‌گیری های مجلس عالمانه و آگاهانه مشارکت کند.
متفکر آزاد گفت: نمایندگان مجلس باید بتوانند بشنوند و گفتگو کنند و نظارت مجلس بر دولت باید بصورت برنامه محور باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: دولت‌ها در تفویض اختیارات به استان‌ها باید اقدام کنند تا مسایل استان‌ها راحت‌تر حل شود.
متفکر آزاد با اشاره به اقتصاد بخش خصوصی در آذربایجان شرقی، گفت: حجم اقتصاد استان اصفهان با سرمایه گذاری دولت چند برابر آذربایجان شرقی است و حتی سرمایه گذاری بخش خصوصی اصفهان هم با درصد کمتر، از لحاظ عدد و رقم بیشتر از آذربایجان شرقی است. ما معتقدیم این ناترازی ها در سرمایه گذاری دولتی باید رفع شوند و یکی از اولویت‌های ما این موضوع است.
وی در پایان گفت: هماهنگی و همراهی عناصر قدرت استان، در مجموع به افزایش قدرت و توسعه استان منجر می‌شود.
انتهای پیام/
جبهه مطالبه مردمی تبریز لیست انتخاباتی داد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار