استاندار آذربایجان شرقی:

قانون‌محوری، مهم‌ترین اصل اجتماعی است/ برگزاری 40 انتخابات در کشور، نشانه مردم‌سالاری است

1402/12/05 - 13:05 - کد خبر: 109205 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی قانون‌محوری و قانون‌مداری را مهم‌ترین اصل اجتماعی دانست و گفت: اگر قانون در جامعه به صورت کامل ساری و جاری باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش نصر، مالک رحمتی در مراسم گرامی‌داشت روز وکیل مدافع در تبریز، وکلا را مدافعان حق و عدالت دانست و گفت: امور مربوط به قضاوت و وکالت، از شئون انبیا هستند که برای تبیین و تفهیم حقیقت و دفاع از حقوق افراد وضع شده‌اند.
 وی با تاکید بر اینکه تمام حرف و عمل ما باید بر اساس قانون باشد، افزود: قانون باید در همه حال فصل‌الخطاب همه افراد باشد. 
رحمتی با اشاره به اینکه رعایت حدود شرعی به عنوان یکی از ارکان نظام حقوقی کشور به اندازه قانون اهمیت دارد، گفت: اگر این دو در کنار هم رعایت شوند به خروجی مهمی خواهیم رسید به نام اخلاق که اگر هر یک از کارگزاران این موضوع را مد نظر قرار ندهند جامعه به جایی نمی رسد. 
 وی خاطرنشان کرد: چیزی که امروز ما را در جامعه رنج می‌دهد بی‌اخلاقی در برخی از قسمت‌هاست و آرمان و هدف ما باید اخلاقی باشد که از قانون و شرع استخراج شده است. 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: برگزاری یک انتخابات باشکوه همراه با امنیت و رقابت سالم برای ما یک تکلیف و وظیفه است. 
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای نظر و رای مردم در کشور، گفت: در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهلمین انتخابات در کشور برگزار خواهد شد و این چیزی نیست جز عصاره مردم سالاری دینی. 
رحمتی گفت: در کدام نظام سیاسی و حقوقی، در طول 45 سال، 40 بار به نظر مردم رجوع شده است؟ این نعمت آزادی و استقلالی است که نظام اسلامی به ما داده است و با وجود برخی کمبودها و کاستی‌ها، باید با اتحاد و انسجام قدر این نعمت را بدانیم.
انتهای پیام/
قانون‌محوری، مهم‌ترین اصل اجتماعی است/ برگزاری 40 انتخابات در کشور، نشانه مردم‌سالاری است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار