گمرک اعلام کرد:

امسال ۲۳ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد

1402/12/05 - 11:52 - کد خبر: 109195 نسخه چاپی

نصر: طبق اعلام گمرک، در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۲ میلیون و ۸۸۱ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۸۲۶ میلیون دلار وارد کشور شده است.

به گزارش نصر، واردات کالای اساسی در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱.۳۰ درصد افزایش و از حیث ارزش پنج درصد کاهش داشته است.
بر اساس این گزارش، ذرت با سه میلیارد و ۵۰۱ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با دو میلیارد و ۲۸۲ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با دو میلیارد و ۴۷ میلیون دلار، برنج با یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار و گندم با یک میلیارد دلار، پنج قلم اول کالای اساسی وارداتی را به خود اختصاص دادند.
بر اساس این گزارش، در بین پنج قلم اول کالاهای اساسی در مدت یاد شده به لحاظ ارزش ذرت ۱۶ درصد، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام ۰.۳۲ درصد و انواع دانه‌های روغنی پنج درصد افزایش و برنج و گندم به ترتیب ۴۵ و ۳۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.
همچنین بیشترین کاهش به لحاظ ارزش در بین کالاهای اساسی در ۱۱ ماهه سال جاری مربوط به واردات چای خشک، برنج، گندم، شکر خام، حبوبات و جو بوده است.
گفتنی است؛ در ۱۱ ماه سال جاری واردات گوشت قرمز سبک گرم، گوشت قرمز سرد سنگین، کود شیمیایی، لاستیک سنگین و انواع بذر به ترتیب از بیشترین افزایش به لحاظ ارزش در بین کالاهای اساسی برخوردار بودند.
انتهای پیام/
امسال ۲۳ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار