مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی؛

اعضای بدن بانوی سلماسی به پنج نفر جان دوباره بخشید

1398/10/11 - 11:15 - کد خبر: 10919 نسخه چاپی

نصر: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به انجام نهمین مورد اهدای عضو طی سال جاری در استان گفت: اعضای بدن بانوی سلماسی مرگ مغزی شب گذشته به پنج نفر در شهرستان‌های مختلف کشور جان دوباره بخشید.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی افشانی در گفت و گو با خبرنگار افزود: «مریم محمودخانی»، بانوی سلماسی ساکن ارومیه دیروز بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه جان خود را از دست داد اما پس از درخواست کارشناسان این واحد، خانواده او با اهدای اعضای بدن وی موافقت کردند.
وی با اشاره به اهدای پانکراس، قلب، کبد و  دو کلیه این بانو اظهار داشت: کلیه‎های او به دو بیمار دیالیزی در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه پیوند زده شد و دیگر اعضای بدن وی به بیمارستان‌های شیراز و تهران ارسال شد.
وی بیان کرد: مریم محمودخانی نهمین مورد اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی طی حدود ۱۰ ماه گذشته است که در مجموع با اهدای اعضای این ۹ بیمار مرگ مغزی شده در این استان افزون بر ۳۰ نفر زندگی دوباره یافته‌اند.
اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده، کلیه‌ها، لوزالمعده، پانکراس و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، تاندون، غضروف، استخوان، مغز استخوان، دریچه قلب و قرنیه است.
سالانه ده‌ها مرگ مغزی در آذربایجان‌غربی رخ می‌دهد که با اهدای اعضای این افراد می‌توان زمینه سلامتی صدها نفر دیگر را فراهم کرد؛ در سال گذشته ۱۱ مورد اهدای عضو در آذربایجان‌غربی ثبت شده‌بود.
انتهای پیام/
اعضای بدن بانوی سلماسی به پنج نفر جان دوباره بخشید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار