گفتگوی آنلاین مدیران آنادولو و نصر:

افزایش همکاری های رسانه ای نصر و آنادولو / علاقه مندی ترک ها برای ارتباط با ایرانیان

1402/12/05 - 07:41 - کد خبر: 109172 نسخه چاپی

نصر: مدیر مسئول و دبیر بخش ترکی استانبولی آژانس خبری نصر با مدیر بخش فارسی خبرگزاری آناتولی (آنادولو) ترکیه گفتگو کردند.

به گزارش نصر، «امیر کریم زاد شریفی» مدیر مسئول آژانس خبری نصر و «آیدین خطیبی» دبیر بخش ترکی استانبولی نصر در یک ارتباط ویدئویی آنلاین با «اُعوز آککار» مدیر بخش فارسی خبرگزاری آنادولو ترکیه گفتگو و تبادل نظر کردند.

افزایش همکاری های رسانه ای دو‌ کشور
«اُعوز آککار» مدیر بخش فارسی خبرگزاری آنادولو در این گفتگو بعد از پاسخ به برخی سوالات نصر، طی سخنانی به لزوم افزایش همکاری های رسانه ای بین دو کشور ایران و ترکیه تاکید کرد.
وی در ادامه با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی عمیق بین ایران و ترکیه، نقش رسانه ها در افزایش این اشتراکات را بی بدیل ارزیابی کرد.
وی خاطرنشان کرد: مردم دو کشور صدها سال است که در صلح و آرامش در همسایگی یکدیگر زندگی می کنند و دارای اشتراکات عمیق در زمینه های مختلف هستند که این موضوع باید مورد توجه رسانه های دو کشور قرار گیرد.
 

هدف بخش فارسی خبرگزاری آنادولو
آککار در ادامه با بیان این که سابقه فعالیت خبرگزاری آنادولو از یک قرن بیشتر است افزود: یکی از اهداف بخش فارسی این خبرگزاری، شناساندن فرهنگ و سنن مردم ترکیه به مردم ایران است و پر واضح است که نصر نیز با فعالیت خود به زبان ترکی استانبولی در اینستاگرام بالعکس این هدف یعنی شناساندن فرهنگ و سنن مردم ایران به ترکیه را دنبال می کند.

لزوم افزایش گردشگران ترکیه ای در ایران
آککار در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم تسهیل رفت و آمد مردم دو کشور گفت: سالانه گردشگران ایرانی زیادی برای بازدید از مناطق مختلف ترکیه به این کشور سفر می کنند اما متاسفانه تعداد گردشگران از ترکیه به ایران کمتر است که لازم است رسانه ها در جهت افزایش تعداد گردشگران ترکیه ای در ایران نیز نقش خود را بیشتر ایفا کنند.
 

افزایش آگاهی مردم با ارتباطات رسانه ها
«امیر کریمزاد شریفی» مدیر مسئول آژانس خبری نصر نیز در این گفتگو با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده بین آنادولو و نصر گفت: ارتباطات بین رسانه ها باعث افزایش آگاهی مخاطبان می شود که این موضوع بعد از عقد این تفاهم نامه همکاری در مخاطبان هر دو رسانه در منصه ظهور قرار گرفت.
وی در ادامه سخنان خود گفت: آژانس خبری نصر با مرکزیت تبریز اولین رسانه آنلاین در شمال غرب ایران است که با نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت، حدودا سه سال است که علاوه بر زبان فارسی، اخبار خود را به زبان ترکی استانبولی نیز منتشر می کند.
 

علاقه مندی مردم ترکیه برای ارتباط با مردم ایران
«آیدین خطیبی» دبیر بخش ترکی استانبولی نصر نیز در این گفتگو طی سخنانی اصلی ترین هدف ایجاد بخش ترکی استانبولی در نصر را شناساندن ظرفیت های مختلف کشور به ویژه کهن شهر تبریز به مردم ترکیه به زبان خودشان عنوان کرد.
خطیبی در ادامه افزود: بعد از بیش از سه سال فعالیت صفحه ترکی استانبولی نصر در اینستاگرام، امروزه توانسته ایم مخاطبان زیادی را جذب نماییم که این موضوع نشان دهنده علاقه مردم ترکیه به افزایش ارتباط با مردم ایران است.
این گزارش می افزاید، آژانس خبری تحلیلی نصر بعد از خبرگزاری ایرنا دومین رسانه ایرانی است که با یک خبرگزاری بین المللی خارجی تفاهم نامه همکاری حرفه ای امضا کرده است؛ این تفاهم نامه در راستای تقویت ارتباطات حرفه ای روزنامه نگاری بوده و از حدود سه سال پیش منعقد شده است.
انتهای پیام/
 افزایش همکاری های رسانه ای نصر و آنادولو / علاقه مندی ترک ها برای ارتباط با ایرانیان آیدین خطیبی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار