خبر/

سیستم پایش و ناوبری هوشمند آتش نشانی، افتتاح شد

1402/12/03 - 23:05 - کد خبر: 109153 نسخه چاپی

نصر: همزمان با حضور وزیر کشور در تبریز،سامانه پایش و ناوبری هوشمند عملیاتی ستاد فرماندهی افتتاح شد.

به گزارش نصر، سعید صالح نیا مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز در آئین افتتاح این سامانه گفت: این سامانه، سیستم پایش و ناوبری هوشمند در حرفه آتش نشانی است که قابلیت دسترسی به ۱۷۶ دوربین نظارتی است که با بهره گیری از ۲۲ لایه مبتنی بر GIS  و‌بر اساس تجربیات عملیاتی طراحی و عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: این سامانه امکان ارسال موقعیت نزدیک و ارایه آسان ترین مسیر به نیروهای عملیاتی در مسیر حادثه است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز افزود: ارسال موقعیت نزدیک ترین شیر آتش نشانی ،مراکز درمانی،ارسال مشخصات از طریق سامانه دیسپیج به ارگان های امدادی و انتظامی جهت حضور همزمان چندین نیرو به محل حادثه است.
صالح نیا یاد آور شد: این سامانه با اتکا به نیروهای متخصص در حوزه انفورماتیک سازمان آتش نشانی طراحی و به بهره برداری رسید.
همچنین با حضور وزیر کشور، ۳۴ دستگاه خودروی عملیاتی سبک و سنگین آتش نشانی تجهیز و در بین ناوگان عملیاتی آتش نشانی تبریز قرار گرفت‌.


 
گفتنی است، برای نخستین بار ، این خودروهای سنگین با کابین حمل آتش نشان مناسب آتش نشانی شهری طراحی و دارای قابلیت پمپ با دبی شش هزار و پانصد و مانیتور برقی با قدرت پرتاب آب به طول ۹۰ متر است که قابلیت مناسبی برای اطفاء حریق در حریق های صنعتی و شهری دارد.
در خاتمه این مراسم، وحیدی از زحمات سعید صالح نیا مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز در راستای طراحی ارزشمند این سامانه ناوبری هوشمند که با بهره مندی از نیروی انسانی این سازمان انجام گرفت تقدیر و با صدور پیامی رسماً آغاز بکار این سامانه را اعلام کرد.
انتهای پیام/
سیستم پایش و ناوبری هوشمند آتش نشانی، افتتاح شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار