افتتاحیه نمایشگاه نقاشی/

آثار مفهومی نقاشی از هنرمندان جوان تبریز

1402/12/03 - 19:37 - کد خبر: 109130 نسخه چاپی

نصر: همیشه زیبایی دیوار های سفید نگارخانه استاد نخجوانی را در زیر زمین سینما ناجی، مزین شده آثار نقاشی دیده ام، ولی این بار، بوم های رنگی با طرح هایی که برای اولین بار بود که تجربه شان می کردم، به گونه متفاوتی نگارخانه را رنگ و لعاب بخشیده بود که لحظات ناب و جذابی برایم رقم زدند.

به گزارش نصر، در این نمایشگاه گروهی با یاسمن رفیعیان، یکی از هنرمندان و کیوریتور مجموعه گفتگو کردیم. وی از برگزاری نمایشگاه گفت: مدت ها بود که طرح این نمایشگاه را در ذهن داشتیم تا اینکه تعداد نقاشی ها به حد نصاب رسیدند و این نمایشگاه گروهی برگزار شد. در این جا، ۳۶ قاب نقاشی با تکنیک رنگ روغن و اکرلیک کار شده اند. تمامی این کار های اورجینال هستند و ایده هنرمندان در آنها به سبک های آبستره و یا فیگوراتیو پیاده شده اند. 
وی افزود: همه ما از هنرجویان استاد بابک خدابنده، استاد دانشگاه آزاد تبریز هستیم. ایشان علم به مهارت دست را همراه با علم همنشینی رنگ ها و تاریخ و مکتب نقاشی به ما آموختند و هر کس به صورت انتخابی برگزیده که چه سبکی را پیگیری کند و آثارش را در چه مسیری بیافریند. در اینجا تعداد ۵ نفر از هنرمندان، آبستره و انتزاعی کار می‌کنند و برخی دیگر، فیگوراتیو و مفهومی کار می‌کنند.
وی در ادامه از رزومه حرفه ای خود گفت: من متولد ۱۳۷۱ هستم و از سال ۸۳ نقاشی و مجسمه سازی می‌کنم ولی با استاد خدابنده از سال ۹۹ مسیر هنری ام را ادامه دادم. اکثر آثار این نمایشگاه مربوط به سال ۱۴۰۲ است.
این گزارش حاکی است، نازنین بانی، زهرا ترابی، آیتک و آیسان ترحم جو، یاسمن رفیعیان، ساناز رنج کامل، زهرا تهرانی فرد، زهرا قبادی، الهه محمدی معروفی، سید معصومه و میرعلوی (مهسا) در این نمایشگاه گروهی شرکت کرده اند.
گفتنی است، این نمایشگاه تا پنجم اسفند ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در محل اول سربالایی ولیعصر، مجتمع فرهنگی هنری ۲۲ بهمن (سینما ناجی) طبقه منفی یک،نگارخانه استاد نخجوانی برپا خواهد بود.
انتهای پیام/
آثار مفهومی نقاشی از هنرمندان جوان تبریز فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار