معاون وزیر راه:
ضرورت تلاش دستگاهها برای کاهش تلفات رانندگی در جاده ها
1402/12/02 - 22:47 - کد خبر: 109102
نسخه چاپی
نصر: معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۲ دستگاه در زمینه کاهش تصادفات در کشور مسئولیت دارند که باید برای کاهش تلفات رانندگی از ۲۰ هزار نفر در سال به ۱۰ هزار نفر در کوتاه مدت به وظایف خود عمل کنند.
به گزارش نصر، کمال هادیانفر در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان با اشاره به اینکه سالانه ۲۰ هزار کشته و ۳۶۰ هزار مجروح سوانح رانندگی زیبنده کشور ما نیست افزود: به صفر رساندن تصادفات فوتی غیر ممکن نیست و باید با برنامه ریزی و هماهنگ سازی کار نهادهای ذیربط، تصادفات فوتی را به جرحی و جرحی را به خسارت مادی تنزل دهیم.
وی با بیان اینکه ما در سالهای گذشته توانسته ایم فوتیهای سوانح رانندگی را از ۲۸ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش دهیم گفت: دولت باید به جد روی کاهش تصادفات فوتی و جرحی برنامه ریزی کند و ایمنی خودروها نیز افزایش یابد.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تصادفات رانندگی سالانه هفت درصد به تولید ناخالص کشور زیان مستقیم میزند و ۹ تا ۱۱ درصد خسارت قطعی به بودجه کشور وارد میشود، این درحالی است که از دست دادن عزیز یک خانواده هم با هیچ ساز و کاری قابل جبران نیست.
استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: کاهش تلفات تصادفات رانندگی باید یکی از ملاکهای ارزیابی استانداران و فرمانداران باشد تا نتایج ملموسی به دست آید.
مالک رحمتی افزود: جلسات کمیسیون ایمنی راهها و شورای ترافیک در مرکز استان و کمیتههای مربوطه در شهرستانها باید به صورت منظم تشکیل شده و برای پیشگیری از تصادفهای منجر به فوت و جرح اقدام اساسی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه تشخیص ضربه مغزی و خونریزی داخلی در بیمارستانهای عادی ممکن نیست، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست تعداد بیمارستانهای ترومایی تصادفات رانندگی را از دو مرکز به چهار مرکز افزایش دهد.
رحمتی تصریح کرد: اگر آمار سالانه ۲۰ هزار کشته تصادفات رانندگی را تقسیم بر ۲۵۰ کنیم، گویی هر ماه حدود هفت هواپیمای ایرباس ۲۵۰ نفره در کشور سقوط میکند، در حالی که اگر هواپیما سقوط کند، واکنش همگان به کشته شدگان هوایی متفاوتتر از تلفات جادهای خواهد بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان نیز گفت: به رغم اینکه ۱۰ درصد آزاد راههای کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد و این استان در مسیر کریدور شرق به غرب واقع شده است، اما تجهیزات کنترل ترافیکی استان ما تقریبا نصف استانهای همتراز است.
علیزاده افزود: تعداد خودروهای استان از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ حدود ۷۵ درصد افزایش داشته، اما زیرساخت ما متناسب با افزایش وسایل نقلیه افزایش نیافته است و باید برای جبران کمبودها تلاش کرد.
انتهای پیام/
نصر