نمایشگاه نقاشی/

ابهام زیستن در قاب نقاشی ها

1402/12/10 - 18:29 - کد خبر: 109090 نسخه چاپی

نصر: نمایشگاه انفرادی آثار غلامرضا برادران با ۱۷ اثر به سبک آبستره واکسپرسیونیسم در نگارخانه میرعلی تبریزی به نمایش گذاشته شده است. نقاشی های مفهومی با تکنیک رنگ اکریلیک کار شده اند و این نمایشگاه تا روز پنجشنبه ۳ اسفندماه در خانه فرهنگ برپا خواهد بود. 

به گزارش نصر، غلامرضا برادران، متولد تیر ماه ۱۳۵۰ ، کارمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در رشته تاریخ هنر تحصیل کرده و اکنون در همین زمینه در دانشگاه های غیرانتفاعی و آزاد تدریس می کند. وی ۱۵ سال معاونت ومدیریت هنرستان میرک را هم در رزومه کاری خود دارد .


 
وی درباره اینکه چرا این سبک را برای نقاشی انتخاب کرده است، توضیح داد: حالت مفهومی این تکنیک را پاسخگوی نیازهای درونی خود برای رهایی از دغدغه ها و دگرگونی هایی می دانم که از جانب جامعه و کار و...  به ذهن و قلبم خطور می کنند. با استفاده از رنگ و ترکیب رنگ ها و فرم ها سعی کردم بدین وسیله درونیات خود را به روی صفحه بیاورم. البته که برداشت مخاطب مهم است و صد البته اقتضای این هنر و این سبک این است که برداشت مخاطب می تواند کاملا شخصی و متفاوت با نگاه هنرمند باشد و همین تنوع، این هنر را خاص می کند. 


 
وی همچنین در این نمایشگاه، تبعیض حاضر در دنیای بشری را با ترکیب رنگ ها نشان می دهد. او معتقد است در ارتباط رنگ ها و ادغام آن ها با هم می توان به تبعیضی که در میان انسان ها جریان دارد، اشاره کرد. 


 
برادران می‌گوید: در کل معتقدم ذات هنر مقدس است. هنر در هر زمینه‌ای چه سینما، تئاتر و چه موسیقی و... ارزشمند اند و تقدس آنها از هنرمند واقعی، خالق یکتا است. اوست که در این زمینه الهام‌بخش همه ماست. 
وی در ادامه از بازدید نمایشگاه اظهار رضایت کرده و از ذوق برخی بازدید کنندگان به شیرینی یاد می کند: یکی از آنها خانم میانسالی بود که در دست نوشته ای از رموز نهفته در دل تابلو ها و بهره مندی از رنگ ها به روشی مبهم یاد می کند که آن را ابهام زندگی و زیستن خوانده است. این خیلی برایم ارزشمند است. 


 
وی همچنین هنرمندان دانشجو را مشتاق قلمداد کرده و توصیه ای به هنرمندان نوپای این حوزه می کند: توصیه ام به جوانان هنردوست این است که ترس را کنار بگذارند . وقتی بوم و قلم را پیش رویشان قرار می دهند ، این را بدانند که در نهایت رنگ ها باهم فرمی را شکل داده و محتوایی را در دل خود ایجاد خواهند کرد. روانشناسی رنگ این را اقتضا می کند که پدیده ای با ترکیبِ بدون ترس و وسواس رنگ ها ، به دست هنرمند شکل بگیرد و در واقع در درونیات وی سرچشمه دارد. پس با شجاعت، بوم را پیش رویشان بگذارند و نقاشی را شروع کنند و خدا در این راه کمکشان خواهد کرد. 
انتهای پیام/
ابهام زیستن در قاب نقاشی ها فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار