رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی خبر داد:

برگزاری دوره های آموزشی توسط کانون وکلا/ وکیل زندانی نداریم 

1402/12/03 - 19:50 - کد خبر: 109079 نسخه چاپی

نصر: رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی گفت: کانون وکلا هیچ رقمی از بودجه عمومی ندارد، اما بر حسب وظیفه خود دوره های آموزشی کوتاه و بلند مدت و کارآموزی را بصورت رایگان برگزار می کند. 

به گزارش نصر، نشست خبری کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی همزمان با روز وکیل مدافع با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 
"حسن فرهودی نیا" با اشاره به فعالیت های کانون در حوزه های مختلف گفت: کانون وکلا محلی برای تربیت فرزندان این مرز و بوم است، با این که کانون هیچ رقمی از بودجه عمومی ندارد اما بر حسب وظیفه خود دوره های آموزشی کوتاه و بلند مدت و کارآموزی را بصورت رایگان برگزار می کند، همه این فعالیت برای خدمت به مردم انجام می شود. 
وی در ادامه با اشاره به کارآفرینی وکلا گفت: وظیفه وکیل این است که در هر دوره برای چندین نفر حرفه یاد دهد و این کارآفرینی برای آن ها است، یک نهاد در جامعه چه فعالیتی انجام می دهد که ما در کانون انجام نمی دهیم؟ این جا یک نهاد مدنی و در خدمت مردم است. 
 

وی خاطرنشان کرد: 50 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه، 40 نفر اعضای دادگاه و 40 نفر دادیار که بدون هیچ چشم داشتی و اخذ مبلغی به کانون کمک می کنند. 
فرهودی نیا اضافه کرد: بابت خدماتی که در کانون انجام می شود ریالی حق الزحمه از کانون نمی‌گیریم، کل گردش مالی کانون 20 الی 30 میلیارد در طول یک سال است، ماهانه تقریبا 500 میلیون تومان حقوق به کادر کانون پرداخت می شود، کانون توسط خود اعضا اداره می شود؛ عمده درآمد های کانون از طریق اعانت ها (انتقال وکلا) است، کسی نیست که بپرسد کانون چگونه اداره می شود. 
رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی گفت: هر سال هر وکیل برای تمدید پروانه باید  800 هزار تومان به خزانه (سهم دولت) پرداخت کند. 
وی ادامه داد: در قانون وکالت هر وکیل موظف است هر سال به 4 نفر به شکل تبرعی وکالت معاضدتی انجام دهد، وکالت تسخیری نیز از دیگر وظایف قانونی وکلا است که انجام می دهیم، وکالت این نیست که در سریال ها نشان داده می شود. 
وی خبرداد: روز هفت اسفند روز وکیل است، لایحه استقلال کانون وکلا در هفت اسفند در دوران آقای مصدق مصوب شد که بعنوان روز وکیل مدافع نام گذاری شده است‌.
فرهودی‌نیا در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در رابطه با حوادث سال گذشته و آمار وکلای زندانی، گفت: نزدیک 40 نفر از همکاران ما در حوادث سال گذشته نقش داشتند که از سوی مقامات قضایی گزارش آن ها به کانون اعلام شد، 4 نفر دیگر از همکاران ما در دادگاه پرونده کیفری و محکومیت کیفری داشتند، آن ها از نظر قانون خطوط قرمز را رد کرده بودند که خوشبختانه با عفو رهبری روبرو شدند.
انتهای پیام/
برگزاری دوره های آموزشی توسط کانون وکلا/ وکیل زندانی نداریم  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار