مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

افزایش 72.9 درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی به کشورهای عضو پیمان شانگهای

1402/12/02 - 13:19 - کد خبر: 109062 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: میزان صادرات از گمرکات آذربایجان شرقی به کشورهای عضو پیمان شانگهای در 10 ماه امسال از نظر ارزش 72.9 درصد افزایش یافته است.

به گزارش به گزارش نصر، محمد جعفر عظمائی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در 10 ماه نخست امسال میزان صادرات از گمرکات استان به کشورهای عضو پیمان شانگهای از نظر ارزش حدود 115میلیون دلار و از نظر وزنی 99 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 72.9 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: کشورهای فدراسیون روسیه، پاکستان، هند، چین، ازبکستان، تاجیکستان و قزاقستان عمده مقاصد صادراتی محموله های صادراتی استان بوده است.مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به صادرات 265 قلم گروه کالایی از گمرکات استان به کشورهای عضو پیمان شانگهای افزود: در 10 ماه نخست امسال محصولات پلی استرن غیرقابل انبساط معمولی، پسته ها با پوست تازه و خشک، شکلات و خرما از جمله گروه های کالایی صادر شده به کشورهای عضو پیمان شاگهای بوده است.
سازمان همکاری شانگهای از نظر جغرافیایی و اقتصادی اهمیت دارد زیرا کشورهای عضو آن حدود ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهند و حدود ۴۰ درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده اند.گفتنی است که ایران هم در نشست اخیر این سازمان در تیرماه سالجاری به عنوان عضو جدید پذیرفته شد.
انتهای پیام/
افزایش 72.9 درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی به کشورهای عضو پیمان شانگهای خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار