رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی خبرداد:

برخورد با ۱۷۳ پرونده تخلف در مدارس غیردولتی

1402/12/02 - 12:46 - کد خبر: 109058 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی از برخورد قانونی با تخلفات مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: امسال با ۱۷۳ پرونده تخلفاتی در مدارس غیردولتی برخورد شد.

به گزارش نصر، احمد محمودزاده در گفت و گویی اظهار کرد: در سال اول دولت با حدود هزار و ۲۴ مدرسه متخلف برخورد شد و همچنین با حدود ۸۸۶ آموزشگاه های غیرمجاز مشکل داشتیم، با برخورد بسیار جدی که در سال اول اتفاق افتاد، شیب تخلفات کاهش یافت.
وی افزود: همچنین در این خصوص بحث مجوز مراکز غیردولتی مطرح است که این موضوع هم سرو سامان مناسبی پیدا کرده است. هشت مرکز آزمون را به صورت کشوری به استان ها ابلاغ کردیم که دارای مجوز هستند و بقیه هم برای فعالیت باید مجوز دریافت کنند.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی عنوان کرد: عدد تخلفات مدارس باید به زیر یکصد برسد که با تصویب قانون جدید دنبال آن هستیم تا رفت و برگشت قانون از شورای نگهبان ومجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گیرد.
محمودزاده همچنین در پاسخ به این پرسش درباره نقش تعزیرات در پس گرفتن شهریه های بیش از مصوبه، با تاکید بر اینکه واحد صنفی اقتصادی نیستیم، عنوان کرد: قانون گذار ماده ۳۵،۳۴ را برای همین در قانون تاسیس مدارس غیردولتی آورده که خود آموزش و پرورش هم به جهت جایگاهی که دارد و هم اهمیت و قداسات موضوع مدرسه از نوع خود باید شکل گیرد چراکه نوع بازاری نیست.
وی ادامه داد: پیشتر بازدارندگی در ماده ۳۴، ۳۵ بسیار کم بود یعنی تخلفی اتفاق می افتاد یا مدرسه باید تعطیل می شد یا تذکر صورت می گرفت که هیچکدام از این موارد مناسب نبود.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: جریمه های نقدی یعنی کاری که تعزیرات انجام می دهد را خودمان در این قانون آورده ایم و امروز هم با تعزیرات جلسه داریم و پیشتر هم نوشته بودیم که خود آموزش و پرورش وارد فضا شود و به نظر می آید که این هماهنگی‌ها انجام شده است.
انتهای پیام/
برخورد با ۱۷۳ پرونده تخلف در مدارس غیردولتی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار