مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی؛

تردد وسایل نقلیه از مرز نوردوز ۱۸ درصد افزایش یافت

1402/12/02 - 11:53 - کد خبر: 109051 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تردد وسایل نقلیه ایرانی و خارجی از مرز نوردوز از ابتدای سال تا اول اسفند ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش نصر، «اورجعلی علیزاده» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این بازه زمانی بیش از ۱۱۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین باری از این پایانه مرزی تردد کرده اند.
وی با بیان اینکه از این تعداد، ۵۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۶۰ هزار و ۹۰۰ کامیون خارجی است، اظهار کرد: در این بازه زمانی سه هزار و ۲۳۵ دستگاه اتوبوس ایرانی نیز از پایانه مرزی نوردوز تردد کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت ۴۲۴ هزار و ۹۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از این پایانه مرزی تردد کرده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش یافته است.
علیزاده، ادامه داد: در این بازه زمانی میزان واردات و صادرات از پایانه مرزی نوردوز یک میلیون و ۳۳ هزار و ۷۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۱۶ هزار و ۲۰۰ تن است.
پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان بوده و در شهرستان جلفا در شمال آذربایجان شرقی قرار گرفته است.
انتهای پیام/ 
 
تردد وسایل نقلیه از مرز نوردوز ۱۸ درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار