امیرعبداللهیان:

رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را به خطر انداخته است

1402/12/01 - 18:28 - کد خبر: 109015 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت رژیم اشغالگر صهیونیستی امنیت منطقه را قویاً به مخاطره انداخته است.

به گزارش نصر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران عصر روز سه‌شنبه و در جریان سفر به سریلانکا و نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه این کشور آسیایی در جمع خبرنگاران با بیان مطلب فوق گفت: ما از موضع قوی سریلانکا در پیوستن به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل مبتنی بر ضرورت توقف نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری قدردانی می‌کنیم.
این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ما بار دیگر از ابتکار عمل  آفریقای جنوبی برای پیگیری جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در دیوان بین المللی دادگستری حمایت می‌کنیم»، اظهار کرد: اجماع حاصله در اتحادیه آفریقا در حمایت از مردم مردم فلسطین مورد توجه ماست و اتفاق نظر داریم که در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی الگوی به کار گرفته شده در اتحادیه آفریقا در حمایت از فلسطین و ضرورت توقف جنایت‌های جنگی اسرائیل باید تکرار شود.
امیرعبداللهیان در بخشی دیگر از صحبت های خود در نشست مطبوعاتی مشترک با «علی صبری» وزیر خارجه سریلانکا با اشاره به رایزنی هایش در جریان سفر به این کشور تصریح کرد: امروز گفت‌وگوهای مفصل و توافقات نتیجه بخشی را با وزیر امور خارجه سریلانکا داشتیم.
او با بیان اینکه ابعاد مختلف همکاری‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، فناوری و گردشگری را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در ۲ کشور توافق کردیم مناسبات را در تمامی زمینه‌های مورد علاقه ارتقا و تحکیم ببخشیم و در همین راستا تاکید داشتیم که کمیسیون مشترک همکاری‌های افتصادی ۲ کشور بزودی برگزار شود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که مذاکرات جامع و مفیدی نیز با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور سریلانکا داشته است، تصریح کرد: رئیس‌جمهور از توافقات به عمل آمده بین وزیران امور خارجه ۲ کشور قویا حمایت و بر دعوت از دکتر رئیسی برای سفر به سریلانکا تأکید کرد.
او افزود : امیدواریم در اولین فرصت ممکن شاهد سفر دکتر رئیسی به سریلانکا و گفت‌وگوهای نتیجه بخش روسای جمهور ۲ کشور باشیم.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست مطبوعاتی اعلام کرد: بزودی در چارچوب مناسبات قوی ۲ کشور شاهد افتتاح نیروگاه برق ۱۰۰ مگاواتی که توسط شرکت‌های ایرانی و با همکاری مشترک ۲ کشور احداث شده است، خواهیم بود.
او همچنین به پتانسیل‌های گردشگری ۲ کشور اشاره کرد و گفت: مردم ایران، سریلانکا را یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب کردند. سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار ایرانی به سریلانکا با هدف گردشگری سفر کردند.
امیرعبداللهیان در همین راستا ،اظهار کرد : از مردم سریلانکا برای سفر به ایران دعوت به عمل می‌آوریم.
او تاکید کرد : با اراده‌ای که در رهبران ۲ کشور وجود دارد، در آینده نزدیک شاهد افزایش هر چه بیشتر مناسبات بین ۲ کشور خواهیم بود.
امیرعبداللهیان در این نشست مطبوعاتی همچنین با بیان این که اخیرا ۲ ناو ایرانی در سواحل سریلانکا پهلو گرفته‌اند، تصریح کرد: ما از امنیت دریایی و کشتیرانی در خلیج فارس، اقیانوس هند و منطقه قویا حمایت می‌کنیم.
انتهای پیام/
رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را به خطر انداخته است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار