رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

امسال برای چاپ کتاب درسی با مشکل اعتبار مواجه شدیم

1402/12/01 - 16:36 - کد خبر: 109011 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای چاپ کتاب درسی با مشکل اعتبارات مواجه شده‌ایم و تاکنون این میزان از اعتبارات تخصیص نیافته است اما به واسطه دغدغه جدی در سطوح مختلف دولت، دفتر معاون اول رئیس جمهور پیگیر حل این مشکل است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام علی لطیفی روز سه‌شنبه در بازدید از غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگویی درباره چاپ کتاب‌های درسی اظهار داشت: این موضوع در دو حوزه تدوین و تولید محتوایی و چاپ‌سپاری و توزیع است که از نظر چاپ‌سپاری فرآیندها تاکنون خوب پیش رفته است.
وی افزود: هرسال بیش از ۱۵۰ میلیون جلد کتاب چاپ می‌شود و برای آماده کردن این حجم از کتاب در آغاز سال تحصیلی از شهریور یا مهر آغاز کنیم تا در مهر سال بعد آماده شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: اکنون هم نزدیک به پنج ماه است که فرآیند چاپ کتاب درسی سال آینده آماده شده و کار تاکنون به خوبی پیش رفته که اگه کار به همین منوال پیش رود، برای مهر سال آینده مشکلی از نظر توزیع کتاب در مدارس نخواهیم نداشت.
لطیفی اضافه کرد: امیدواریم این مشکل حل شود تا روند چاپ سپاری و همچنین قیمت کتاب به درستی انجام شود، در طول سال‌های گذشته همیشه اینطور بوده که بخشی یا همه قیمت کاغذ کتاب با رایانه‌ای بدست افراد می‌رسید.
وی افزود: اعتقاد دولت به صورت جدی این است که این حمایت باید صورت گیرد، مسئله بر سازوکار و محل تامین منابع و اشکالاتی که در ۲سال گذشته در نظرگرفتن منابع در لایحه بودجه به‌وجود آمده بود که امسال هم با آن مواجه هستیم یعنی اعتباری که برای کاغذ کتاب درسی در نظر گرفته شده، پایین‌تر از بودجه مورد نیاز است که به امیدواریم با پیگیری‌های دولت این موضوع زودتر حل شود.
انتهای پیام/
امسال برای چاپ کتاب درسی با مشکل اعتبار مواجه شدیم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار