پرسپولیس - تراکتور/ تقابلی به قدمت نیم‌قرن با ۴۶ گلزن

1402/12/01 - 12:33 - کد خبر: 108988 نسخه چاپی

نصر:  قدمت تقابل پرسپولیس و تراکتور به بیش از نیم‌قرن می‌رسد و این دوئل جذاب تاکنون ۴۶ گلزن متفاوت را به خود دیده است.

به گزارش نصر، پرسپولیس و تراکتور در حساس‌ترین دوئل هفته هفدهم لیگ‌برتر فوتبال باید روز چهارشنبه از ساعت ۱۷:۱۵ به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم بروند.
تقابل پرسپولیس و تراکتور که جزو مهم‌ترین و دیدنی‌ترین مسابقات لیگ‌برتر است قدمتی بیش از نیم‌قرن دارد و ۲ تیم در چارچوب مسابقات مختلف بیش از ۵۰ سال است که به رقابت‌ می‌پردازند.
سرخ‌های تهران و تبریز در مجموع رقابت‌های مختلف ۵۴ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۲۷ برد سهم پرسپولیس و ۱۱ پیروزی از آن‌ تراکتور بوده و ۱۶ رویارویی ۲ تیم با تساوی خاتمه یافته است.
۳۱ بازی پرسپولیس و تراکتور در چارچوب لیگ‌برتر برگزار شده که ۱۶ بار سرخ‌پوشان پایتخت به پیروزی رسیده‌اند و ۱۰ پیروزی مقابل نام تراکتور نمایان است. ۵ بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.
بدون احتساب بازی نیمه تمام دور برگشت لیگ بیست‌ویکم که با حکم کمیته انضباطی ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد؛ در ۳۰ بازی لیگ‌برتری بین ۲ تیم شاهد ۶۰ گل بوده‌ایم که توسط ۴۶ بازیکن مختلف به ثمر رسیده‌اند.
رضا جباری اولین گلزن تاریخ دربی سرخ‌های فوتبال ایران در لیگ‌برتر است. تک گل او باعث شد سرخ‌پوشان پایتخت سه امتیاز اولین تقابل قرمزها در لیگ‌برتر را از آن خود کنند.
فرهاد علیاری نیز اولین گلزن تراکتوری این دوئل در لیگ‌برتر است. علیاری این گل را در دومین مصاف ۲ تیم به ثمر رساند ولی گلش برای پیروزی تبریزی‌ها کافی نبود و پرسپولیس ۲ بر یک بر تراکتور غلبه کرد.
اولین گلزن خارجی نبرد پرسپولیس و تراکتور هوار ملا محمد عراقی است که ۱۳ سال پیش موفق به انجام این کار شد. آخرین خارجی که در این دیدار گلزنی کرده هم وحدت هانانوف است که در بازی برگشت لیگ بیست‌ودوم موفق به بازگشایی دروازه تراکتور شد.
تمام گلزنان تقابل‌های لیگ‌برتری ۲ تیم به شرح زیر است:
۳ گل: کمال‌الدین کامیابی‌نیا (پرسپولیس)، سیدمهدی سیدصالحی (۲ گل با پیراهن تراکتور و ۱ گل با پیراهن پرسپولیس) و محمد عباس‌زاده (تراکتور)
۲ گل: فرهاد خیرخواه (تراکتور)، فلاویو لوپز (تراکتور)، فرزاد حاتمی (تراکتور)، رامین رضاییان (پرسپولیس)، وحید امیری (پرسپولیس)، علی علیپور (پرسپولیس)، پیمان بابایی (تراکتور) و مهدی عبدی (پرسپولیس)
یک گل:
پرسپولیس: رضا جباری، اسماعیل حلالی، سهراب انتظاری، مجتبی زارع، هوار ملا محمد، هادی نوروزی، غلامرضا رضایی، علیرضا نورمحمدی، رضا حقیقی، محسن بنگر، جری بنگستون، مهدی طارمی، گادوین منشا، سیدجلال حسینی، احمد نوراللهی، عیسی آل‌کثیر، سیامک نعمتی و سعید صادقی
تراکتور: فرهاد علی‌یاری، کرار جاسم محمد، سیاوش اکبرپور، محمد ابراهیمی، مهدی کریمیان، گیلسون کاروالیو سوآرز، کریم انصاری فرد، سوشا مکانی (گل به خودی)، لوسیانو ادینیو، سامان نریمان جهان، شاهین ثاقبی، محمد ایرانپوریان، دانیال اسماعیلی‌فر و احسان حاج‌صفی
انتهای پیام/
پرسپولیس - تراکتور/ تقابلی به قدمت نیم‌قرن با ۴۶ گلزن خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار