سعادتی عنوان کرد:

کانون‌ های فرهنگی و تربیتی در تحقق تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان موثرند

1402/11/30 - 14:51 - کد خبر: 108931 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش پرورش آذربایجان‌شرقی، نقش کانون‌های فرهنگی و تربیتی را در تحقق تربیت تمام ساحتی و مهارت افزایی در زمینه‌های مختلف برای دانش‌آموزان را موثر خواند.

به گزارش نصر، مسعود سعادتی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سی و چهارمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و تربیتی که در تالار معلم تبریز برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و تربیتی، اقدامی در راستای یادآوری رسالت بزرگ دستگاه تعلیم و تربیت که همان تربیت تمام ساحتی است، به شمار می‌رود.
وی با اشاره به تعدد مهارت‌ها و وجود هوش‌های چندگانه در بین انسان‌ها به ویژه کودکان، گفت: امر تربیت باید دربرگیرنده تمامی زمینه‌ها به ویژه ساحت‌های ۶ گانه مورد تاکید در برنامه ملی درسی باشد.
وی اظهار کرد: در آموزش رسمی، امکان پرداختن به همه ابعاد تربیتی دانش‌آموزان را ندارد بنابراین آموزش غیررسمی و خارج از برنامه درسی بخش بسیار مهمی به شمار می‌ رود.
این مقام مسئول با مورد تاکید قرار دادن نقش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: آموزش غیررسمی در قالب کانون‌های فرهنگی و تربیتی در این زمینه، نقش بسزایی دارد.
سعادتی، برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی را فرصتی برای بروز و نمایش استعدادهای شاخص در دانش‌آموزان دانست و بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و تربیتی، تکمیل کننده زنجیره تربیت چندبعدی هستند و این اهمیت پرداختن به کانون‌ها را دوچندان می‌کند.
وی گفت: شور و شوق دانش‌آموزان در این نمایشگاه جانبی و کارهای متنوع به نمایش گذاشته شده در آن، نشانگر اهمیت کانون‌های فرهنگی و تربیتی است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۵۲ کانون فرهنگی و تربیتی با محورهای فعالیت متعدد در استان، اظهار کرد: اقدامات انجام شده در راستای ارزیابی کانون‌ها بسیار ارزشمند است و ما کانون فرهنگی و تربیتی به معنای واقعی کلمه می‌خواهیم که افزایش مهارت دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داده و برای آن، برنامه‌ریزی کند.
سعادتی خاطرنشان کرد: همراه با سیاست وزارت آموزش و پرورش به تقویت کانون‌های فرهنگی و تربیتی اردوگاه‌های دانش‌آموزی کمک خواهیم کرد.
رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم، اصل استمرار را یکی از باورهای دینی و تربیتی دانست و گفت: کانون‌های فرهنگی و تربیتی بهترین زمینه استمرار فعالیت‌های تربیتی به شمار می‌روند و ما موظف هستیم در طول سال برنامه‌های ویژه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی داشته باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خانی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلان وزارتخانه در راستای تقویت کانون‌هاست و ارزیابی‌ها و انتخاب بهترین‌ها و حمایت‌های محتوایی زیرساختی و مالی در دستور کار قرار دارد.
در پایان این آیین، از کانون‌های فرهنگی و تربیتی حائز رتبه استان قدردانی شد.
حدود ۷۷۰ هزار دانش آموز و ۳۷ هزار معلم در هشت هزار و ۲۱۴ مدرسه در آذربایجان شرقی مشغول امر تعلیم و تربیت هستند.
انتهای پیام/
کانون‌ های فرهنگی و تربیتی در تحقق تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان موثرند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار