رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

کاهش نزولات آسمانی در آذربایجان شرقی

1402/11/30 - 10:03 - کد خبر: 108893 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت:میزان بارش‌ها در سال زراعی امسال نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۷.۳ درصد معادل ۸.۷ میلی متر کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش نصر، امیدفر گفت: بر اساس آمار مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی در سال زراعی امسال به طور میانگین ۱۱۰ میلی متر بارش در استان آذربایجان شرقی روی داده است در حالی که میانگین بارش در سال گذشته در این بازه زمانی حدود ۶۰ میلی متر گزارش شده بود.
وی اظهار کرد: با وجود افزایش بارش‌ها در سال زراعی امسال نسبت به سال زراعی گذشته میزان بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت همچنان روند کاهشی دارد ولی از شدت شیب آن کاسته شده است.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش‌ها در سال زراعی امسال نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۷.۳ درصد معادل ۸.۷ میلی متر کاهش نشان می‌دهد.
 امیدفر میانگین بارش یک سال کامل آبی استان را حدود ۳۱۱ میلی متر اعلام کرد و ادامه داد: در زمان کنونی حدود ۳۵.۵ درصد از بارش سال آبی استان تامین شده است.
وی یادآور شد: در سال آبی امسال بیشترین میزان بارش در استان از شهرستان مراغه به میزان ۱۴۹.۲ میلی متر و کمترین بارش از شرق دریاچه ارومیه به میزان ۷۷.۱ میلی متر گزارش شده است.
رئیس گروه اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش در مراغه نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۵۰.۵ میلی متر افزایش ولی نسبت به بلندمدت ۵.۴ میلی متر کاهش یافته است و در شرق دریاچه ارومیه نیز نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۳.۵ میلی متر افزایش و نسبت به بلندمدت ۸.۵ میلی متر کاهش نشان می‌دهد.
 امیدفر با اشاره به اینکه متوسط بارندگی در تبریز در این بازه زمانی ۱۱۳.۲ میلی متر و در بلندمدت ۱۰۰.۹ میلی متر گزارش شده است افزود: متوسط بارش در این مدت در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۶۷.۴ و نسبت به بلندمدت ۱۲.۳ میلی متر افزایش یافته است.
انتهای پیام/
کاهش نزولات آسمانی در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار