رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛

برنامه های دهه مهدویت در آذربایجان‌ شرقی اعلام شد

1402/11/29 - 15:59 - کد خبر: 108867 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برنامه های مختلف جشن و سرور دهه مهدویت در استان را اعلام کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام میکائیل اسکندری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه برنامه های مختلف و متنوعی به مناسبت دهه مهدویت و عید بزرگ نیمه شعبان در آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد، اظهار کرد: برپایی مجالس جشن و سرور در عید بزرگ نیمه شعبان از سوی بزرگان دینی بسیار تاکید شده است و بر همین اساس ستاد بزرگداشت دهه مهدویت استان با برگزاری جلسات مختلف با حضور نهادهای دولتی و مردمی، برنامه های متنوع برای این دهه پیش بینی کرده است.
وی با بیان اینکه برای برگزاری باشکوه جشن های نیمه شعبان ایده های جدید و ابتکاری صاحبنظران و فعالان مهدوی اخذ شده است، افزود: نورافشانی آسمان تبریز و شهرستان های استان در شب نیمه شعبان اجرا و شیرینی و نقل بین شهروندان پخش خواهد شد.
اسکندری اجرای سرودهای فرهنگی و مذهبی با موضوع مهدویت و انتظار به صورت خیابانی و سیار توسط چندین گروه سرود در طول دهه مهدویت را از دیگر برنامه های بزرگداشت این دهه اعلام و اظهار کرد: برگزاری جشن و مولودی خوانی در اکثر مساجد و اماکن مقدسه در روز نیمه شعبان از دیگر برنامه هاست و مراسم ویژه ای در شهر تبریز به صورت راهپیمایی و شادپیمایی و تجمع عصر همان روز از میدان ساعت به طرف مصلای اعظم حضرت امام خمینی برگزار و به اقامه نماز مغرب و عشاء ختم خواهد شد.
وی از رژه موتورسواری از میدان جهاد تبریز تا میدان ساعت همزمان با راهپیمایی عصر نیمه شعبان خبر داد و گفت: در مسیرهای شادپیمایی و رژه موتورسواران، غرفه های فرهنگی و خدماتی و همچنین ایستگاه ها و مواکب صلواتی برپا خواهد شد.
اسکندری برگزاری مسابقه دلنوشته ویژه جوانان و نوجوانان با عنوان پویش "او خواهد آمد"، میزگردهای تخصصی رادیویی و تلویزیونی با موضوع مهدویت، ویژه برنامه ای با عنوان "هر خانه، یک مهدیه" برای مددجویان کمیته امداد، همایش پیاده روی خانوادگی، برپایی جشن ویژه بانوان با عنوان "زنان مهدوی"، همایش ویژه "مهدی یاوران"، جشن مهدویت ویژه اصناف و بازاریان را از دگیر برنامه های دهه مهدویت در آذربایجان شرقی برشمرد.
وی با اشاره به توصیه بر احیای شب نیمه شعبان در تعالیم شیعه، گفت: از همین رو امسال در ۶ مسجد منتخب شهر تبریز و تمام شهرستان های استان، مراسم احیا و شب زنده داری در شب نیمه شعبان برگزار می شود و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این برنامه شرکت خواهند کرد.
انتهای پیام/
برنامه های دهه مهدویت در آذربایجان‌ شرقی اعلام شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار