تماشای رایگان موغام از فردا به مدت 5 روز در فرهنگسرای الغدیر/

نوای چهارمین دور جشنواره موسیقی موغام، فردا طنین انداز می شود

1402/11/29 - 16:16 - کد خبر: 108855 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: فردا دوشنبه 30 بهمن نوای چهارمین دور جشنواره موسیقی موغام با حضور شهروندان بصورت رایگان برگزار می‌شود. 

به گزارش نصر، صبح امروز یکشنبه 29 بهمن در نشست خبری چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام، "غلامرضا میرزازاده" دبیر و مسئول دبیرخانه جشنواره موسیقی موغام گفت: از دوم دی ماه اطلاع رسانی های جشنواره برای ارسال آثار آغاز و با توجه به استقبال بی نظیر هنرمندان تا 17 بهمن تمدید شد، سپس 18 نفر داور تخصصی در هر بخش انتخاب و کار ها بازبینی و 23 بهمن آثار منتخب اعلام شدند.
وی خبر داد: از فردا دوشنبه 30 بهمن اجرا های زنده جشنواره موغام آغاز خواهد شد، کم سن و سال ترین هنرمند چهارمین دوره موغام 7 ساله و بزرگترین شرکت کننده آن 46 ساله خواهد بود.
وی ادامه داد: در چهارمین دوره این جشنواره 347 اثر ارسال شده است که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است، از این 347 اثر 92 مورد آن ها در بخش خوانندگی است و134 نفر به بخش نهایی و اجرا های زنده راه یافته اند، 58  نفر بانو و 289 نفر از آقایان تشکیل دهنده این دوره به تفکیک جنسیتی است.
میرزازاده گفت: زنجان، همدان، البرز، تهران و لرستان از جمله استان هایی است که علاوه بر استان های شمالغرب کشور آثار ارسال کرده اند، جشنواره سراسری موغام بعد از جشنواره موسیقی جوان دومین جشنواره تخصصی موسیقی در کشور به حساب می آید. 
وی خبر داد: فردا (دوشنبه) بعد از ظهر از ساعت 15 و از سه شنبه ساعت 9 صبح اجرا ها بصورت زنده در میدان ستارخان، خیابان شهید قره باغی، فرهنگسرای بزرگ الغدیر- آمفی تئاتر الغدیر برگزار خواهد شد.


 
دبیر چهارمین جشنواره موغام گفت: گروه های سنی الف 9 تا 17 سال و گروه سنی ب 18 الی 40 سال است و در بخش نوازندگی 9 الی 13 سال و در بخش خوانندگی 15 الی 22 سال که در آمفی تئاتر فرهنگسرای الغدیر به اجرا خواهند پرداخت، آثار ارسالی به چهارمین دوره جشنواره موسیقی موغام با حضور 50 داور ارزیابی و نفرات برتر معرفی خواهد شد.
وی در پاسخ به این که آیا شهروندان میتوانند از اجرا های زنده هنرمندان استفاده کنند، گفت: تمام شهروندان می‌توانند از اجرا های زنده با حضور چهره های مختلف هنری به صورت رایگان و خانوادگی استفاده کنند، اختتامیه جشنواره 5 اسفند شب نیمه شعبان ساعت 15 در مرکز همایش های بین المللی شهریار (خاوران)
در ادامه "امیر نصیر بیگی" اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم از سال های آینده بتوانیم جشنواره را به سمت بین المللی شدن ببریم و از کشور های همسایه شرکت کننده داشته باشیم.


 
وی از برنامه های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برای سال آینده خبر داد و گفت: برای سال بعد جشنواره کار آوا ها، احیای جشنواره عاشیقلار، جشنواره موسیقی اقوام ایرانی را در  تقویم اجرایی سازمان فرهنگی داریم.
نصیر بیگی در پایان خاطر نشان کرد: مقرر گردیده شبکه استانی تمامی برنامه ها را ضبط و شبکه برون مرزی سحر و شبکه های ملی برنامه های چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام را پخش و در کنار آن ها رسانه های جمعی به پوشش کامل جشنواره خواهند پرداخت.
انتهای پیام/
نوای چهارمین دور جشنواره موسیقی موغام، فردا طنین انداز می شود محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار