مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی ذخایر آب سد‌های آذربایجان‌ غربی

1402/11/28 - 21:48 - کد خبر: 108813 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: حجم آب سد‌های استان ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش نصر،  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت مناسب برخی سد‌های استان گفت: در حال حاضر حجم آب پشت سد‌های استان ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است هرچند وضعیت سد شهر چای ارومیه مناسب نیست.
مجید رستگاری افزود: طبق آخرین بررسی ها، ۶۷۶ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های آذربایجان غربی وجود دارد در حالی این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۱۷ میلیون مترمکعب بود.
این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به این آمار حجم آب پشت سد‌های آذربایجان غربی ۶۰ میلیون مترمکعب شامل ۱۰ درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.
وی با بیان اینکه سد شهرچای ارومیه در حال حاضر ۴۵.۵ میلیون مترمکعب آب دارد در حالی که این رقم در زمان مشابه سال گذشته ۶۷.۵ میلیون مترمکعب بود ادامه داد: با توجه به این آمار شاهد کاهش ۲۲ میلیون مترمکعبی آب در این سد هستیم که امیدواریم این روند تغییر یابد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: همچنین در حال حاضر در پشت سد بوکان که بزرگترین سد آذربایجان غربی به شمار می‌رود، ۲۵۲ میلیون مترمکعب آب وجود دارد.
رستگاری افزود: پس از آن سد‌های مهاباد و آغ چای چایپاره قرار دارند که به ترتیب ۱۰۷ و ۷۳ میلیون مترمکعب آب در آن‌ها وجود دارد.
انتهای پیام/
افزایش ۱۰ درصدی ذخایر آب سد‌های آذربایجان‌ غربی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار