خبر/

۵۵ پروژه ورزشی در تبریز در نوبت بهره‌برداری قرار گرفته است

1402/11/27 - 20:02 - کد خبر: 108749 نسخه چاپی

نصر: با حضور یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز و پرویز هادی رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر تبریز و جمعی از مدیران شهری، یک سالن زورخانه‌ای افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش نصر، در این مراسم یعقوب هوشیار شهردار تبریز با اشاره به اهمیت گسترش و توسعه مکان‌های ورزشی در شهر گفت: باهمت و تلاش مجموعه شهرداری و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر در ۲ سال گذشته بودجه مناسبی برای ورزش اختصاص داده شده و امیدواریم آینده نیز چندین پروژه ورزشی افتتاح و تقدیم شهروندان عزیز شود .
وی ادامه داد: توجه به ورزش‌های همگانی و ایجاد زمین‌های ورزشی اولویت اساسی شهرداری تبریز است.
هوشیار در خصوص سالن زورخانه گیو نیز خاطرنشان کرد: زورخانه گیو سومین زورخانه‌ای است که توسط شهرداری تبریز احداث شده و امیدواریم ورزشکاران و باستانی کاران از این مجموعه‌های ورزشی به نحو احسن استفاده کنند.
وی تاکید کرد: ۵۵ پروژه ورزشی با هزار میلیارد تومان هزینه در شهر احداث شده که طبق زمانبندی قابل بهره برداری خواهند بود. 
در این مراسم پرویز هادی ریس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر تبریز طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از شهردار منطقه هشت و عوامل اجرایی پروژه، این سالن ورزشی را یکی از نیازهای اساسی محدوده مرکزی شهر دانست که جایگزین زورخانه تاریخی گیو شده و با همت شهرداری منطقه هشت در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به نحو احسن تکمیل و آماده افتتاح شد.
وی افزود: جا دارد از یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز به خاطر تلاش و توجه ویژه به احداث و توسعه فضاهای ورزشی و ورزش همگانی تشکر کنم چرا که طی سال جاری بیشترین توجه شهرداری تبریز به بحث ورزش صورت گرفته و بودجه مناسبی توسط شهردار تبریز به امر ورزش اختصاص یافته است بطوری که اکنون شاهدیم ۲۵ سالن استاندارد توسط شهرداری تبریز در مناطق کم برخوردار شهر در حال احداث است.
هادی گفت: برخی می‌خواستند ورزش استان را از بین ببرند اما با همت شهردار تبریز و اعضای شورای ششم شهر تبریز توانستم باز هم اقدامات خوبی را در توسعه ورزش داشته باشیم.
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان در خصوص توجه شهرداری تبریز به ورزش زورخانه‌ای گفت: طی سال‌های اخیر، زورخانه الغدیر احداث و تکمیل شده، مشکل زورخانه خطیب حل و راه اندازی مجدد شد و اکنون شاهد افتتاح زورخانه گیو توسط شهرداری منطقه هشت تبریز هستیم.
در ادامه این مراسم، حسین منیری فر شهردار منطقه هشت با اشاره به پروژه مورد افتتاح زورخانه گیو گفت: با توجه به کمبود شدید سالن زورخانه‌ای در محدوده مرکزی شهر و به منظور احیاء ورزشهای باستانی، شهرداری منطقه هشت طی ماه‌های اخیر اقدام به احداث سالن زورخانه‌ای گیو در بازار صنایع دستی امیریه کرده است که با تلاش عوامل فنی و عمرانی منطقه هشت، عملیات عمرانی و تجهیز زورخانه گیو در حداقل زمان ممکن به پایان رسیده و امروز شاهد افتتاح این پروژه ورزشی هستیم.
وی به اعتبار این پروژه اشاره و آن را شش میلیارد ریال اعلام کرد که در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ مترمربع احداث شده است.
شهردار منطقه هشت افزود: متاسفانه طی دهه‌های اخیر، بدلیل اجرای پروژه عمرانی، شاهد تخریب زورخانه قدیمی گیو در مجاورت درب تاریخی باغمیشه بودیم که در راستای احیاء زورخانه گیو، سالن زورخانه‌ای جدیدی هم نام با زورخانه گیو در کوی مجتهدیلر احداث کرده و این زورخانه جایگزین زورخانه قدیمی گیو شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی گفت: امیدواریم احداث این زورخانه موجب تقویت ورزش باستانی در کهن شهر تبریز شود.
انتهای پیام/
۵۵ پروژه ورزشی در تبریز در نوبت بهره‌برداری قرار گرفته است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار