نمایشگاه نقاشی در خانه فرهنگ/ 

رونق فضای هنر تبریز با همیاری هنرمندان آذربایجان

1402/11/27 - 15:55 - کد خبر: 108735 نسخه چاپی

نصر: همیشه رقص رنگ در آب و طراحی های مبهم ولی واقعی در آثار آبرنگ مرا مجذوب تماشای قاب های نقاشی روی دیوار می کنند. ای کاش قدرتی داشتم که تمام این تابلو ها را در دل خانه های این شهر و بر دیوارهای برهنه می آویختم تا خانواده ها، در سایه‌ این قدرت، انرژی این رنگ ها را در زندگیشان می چشیدند. 

به گزارش نصر، «میترا ظهورخواه» هنرمند تکنیک آبرنگ در نمایشگاه خود در نگارخانه استاد یاسمی از ۶ سال کار کردن با قلموی رنگینش گفت:  رشته دانشگاهی من علوم اجتماعی است و من به صورت تجربی نقاشی را آموختم و امروز در آموزشگاه سما تدریس می‌کنم. قبل از آبرنگ چندین تکنیک کار کرده ام ولی در آبرنگ ماندگار شدم چرا که نقاشی آبرنگ روح من را تغذیه می‌کند و مثل تراپی مرا از مشکلات فارغ می‌سازد. همیشه معتقدم هنر در بطن هر موضوع خوابیده است که با روح انسان مرتبط است و ارزش این را دارد که انسان بر آن سرمایه‌گذاری روانی کند.
وی افزود: دختر من رشته گرافیک ‌خوانده است. برخی از دوستانش در انتخاب این رشته با مخالفت والدین مواجه شدند. تنها حرفی که می‌توانم به چنین والدینی بزنم این است که مملکت ما به قدر کافی از دکتر و مهندس اشباع شده است و امروز با عصبیتی که در جامعه مواجه هستیم، جایگاه روح و احساس را خالی می‌بینیم. این روح به هنر بر می گردد که در جامعه ما باید دمیده شود و هیچکس جز فرزندان و جوانان آینده ساز این مملکت نمی‌توانند این آرمان را برآورده سازند. 

 
وی در ادامه از ارزش های معنوی هنر گفت: فرد هنرمند با انرژی ای که از نقاشی و هنر دریافت می‌کند، می‌تواند زندگی اش را بر پایه آرامش درونی بنا کند. شاید سرمایه‌گذاری مادی ندارد ولی سرمایه‌گذاری معنوی محسوب می‌شود. من خودم به شخصه تاثیر معنوی آن را دیده‌ام. 
وی اذعان داشت: متاسفانه از نظر مادی در تبریز هیچ سرمایه‌گذاری وجود ندارد. بسیاری از اقشار جامعه آنچنان که باید با هنر ارتباط نگرفته و جایگاه آن را نشناخته اند. حداقل در چنین نمایشگاهی بیشتر دیده می‌شویم و هنرمان را که در گوشه دیوار می‌ماند و به فروش نمی‌رسد، در این مکان به نمایش می‌گذاریم تا شاید مخاطبینی که علاقه وافر به این قضیه دارند، از نظر زیبای شناسی از این نقاشی ها لذت ببرند. فکر می‌کنم نمایشگاه تاثیر مثبتی برای مخاطبین در قدردانی و تمجید آثار و نقد آثار می‌گذارد.


 
وی از آثار به نمایش گذاشته شده خود گفت:در این نمایشگاه ۳۸ اثر به نمایش گذاشته شده که همگی با تکنیک آبرنگ کار شده‌اند و بیشتر به موضوع طبیعت و منظره و اماکن مهم جهانی می‌پردازند. من به شخصه بیشتر به کارهای مفهومی علاقه دارم. یکی از آثارم که به صورت مینیمالیست و حالت مفهومی دارد، در اینجا هست.
در پایان مثل همه هنرمندان جوان از  فضای هنری تبریز گله کرد: فضای هنری تبریز خفقان آور است ولی برخی از هنرمندان یکدیگر را حمایت می‌کنند ولی در اصل این هنرمندان اند که فضای هنری تبریز را از خفقان بیرون می کشند. 
انتهای پیام/
رونق فضای هنر تبریز با همیاری هنرمندان آذربایجان فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار