در دومین همایش پیشگامان رونق تولید مطرح شد؛

به داد قشر کارگر برسید!

1402/11/27 - 13:28 - کد خبر: 108730 نسخه چاپی

نصر: دومین همایش پیشگامان رونق تولید با حضور مدیران بخش دولتی و خصوصی در تالار همایش‌های بیمارستان ولیعصر (عج) تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، کریم صادق زاده تبریزی، دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نیز در این همایش با تمجید از تلاش صنعتگران کفش تبریز در اعتلای جایگاه نام تبریز گفت: در تمامی شهرهای کشور، کفش تبریز با نوشته بزرگ، زیبنده ویترین مغازه های بازار کشور است. هم اکنون دوازده هزار کارگاه فعال و پانصد هزار کارگر بیمه شده در استان داریم که یکصد و هفتاد و پنج هزار نفر از کارگران عضو خانه کارگر تبریز هستند. 
وی همچنین افزود: یکی از برنامه های اصلی کمیته های کارگری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، برگزاری همایش پیشگامان رونق تولید بود که امسال در دوبخش جشن امتنان و تجلیل از منتخبان حوزه های مختلف برگزار گردید. 
این گزارش حاکی است؛ یعقوب دلال قدیم با اشاره بر اینکه، بالغ بر چهل هزار نفر در مجموعه فولاد استان مشغول به کار هستند، گفت: بنده به عنوان یک فعال صنعت فولاد و کارآفرین این حوزه، از نمایندگان مجلس می خواهم، حقوق کارگران را حداقل به نزدیکی خط فقر برسانید، چراکه خانواده یک کارگر امروز با ده میلیون تومان نمی تواند زندگی کند.
دلال قدیم با بیان اینکه حدود سی در صد تولید فولاد متعلق به آذربایجان شرقی است، افزود: منطقه کجوار که امروزه تبدیل به قطب تولید لوازم خانگی کشور شده است و نیروی متخصص بسیاری در آنجا مشغول کار هستند، با رویه جاری و عدم تامین معشیت کارگری، قطعا در آینده با کمبود نیرو مواجه خواهد بود. کارگر دزدی امروزه تبدیل به یک رویه شده است، کارگر ما زمانی که می بیند با حقوق قانون کار نمی تواند معیشت خانواده خود را تامین کند، در اربیل و گرجستان کارگری می کند.

 تجلیل از کارآفرینان برتر استان
در مراسم پایانی دومین همایش پیشگامان رونق تولید، که در سالن اجتماعات آمفی تئاتر بیمارستان بین المللی تبریز برگزار شد، از ۲۴ کارآفرینان برتر آذربایجان در حوزه های مختلف، ده واحد صنفی طرف قرارداد با خانه کارگر و هچنین از کارگران نمونه استان تجلیل شد.
انتهای پیام/
به داد قشر کارگر برسید! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار