کلاهبرداری با عنوان آغاز دور جدید افزایش یارانه‌ ها

1402/11/26 - 20:21 - کد خبر: 108723 نسخه چاپی

نصر: سرپرست پلیس فتا آذربایجان شرقی نسبت به کلاهبرداری با عنوان "آغاز دور جدید افزایش یارانه ها" هشدار داد و گفت: کاربران به هیچ عنوان روی لینک های دریافتی از شماره های شخصی با عنوان افزایش یارانه کلیک نکنند.

به گزارش نصر، سرهنگ اصغر شیخ نژاد  در تشریح گفت: چنانچه افراد پیام‌هایی تحت عناوین و موضوعات مختلف همچون آغاز دور جدید افزایش یارانه ها ،دریافت و واریز سود سهام عدالت و یا ابلاغیه قضائی دریافت کردند به هیچ وجه اقدام به کلیک کردن برروی این لینک ها را نکنند.
وی بیان داشت: کاربران فضای مجازی هرگونه خبر در خصوص افزایش یارانه ها و یا ثبت‌نام و پرداخت سود سهام عدالت را تنها از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کرده و از ورود به سایت‌های مشابه و کلیک کردن بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی به جد پرهیز کنند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: هموطنان باید به این نکته توجه داشته باشند که بسیاری از این پیامک‌ها جعلی بوده و مجرمان به دنبال کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنان هستند و یکی از اصلی ترین مشخصه های پیامک‌های جعلی این است که از سرشماره‌های معمولی و شخصی ارسال می‌شوند در حالی که اکثر مراجع رسمی پیامک های خود را از سرشماره های مشخص ارسال می کنند.
سرهنگ شیخ نژاد یادآور شد: کاربران به هیچ عنوان نرم افزارهای ناشناس را از طریق لینک‌های جعلی را دانلود و نصب نکنند و از پر کردن فرم‌های ناشناس جداً خودداری کنند.
سرپرست پلیس فتا استان گفت: شهروندان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک در فضای مجازی مواجهه شدند مراتب را با تماس تلفنی به شماره 096380 به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش نمایند.
انتهای پیام/
کلاهبرداری با عنوان آغاز دور جدید افزایش یارانه‌ ها نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار