خبر/

نشست نقش داوری در نظام قضایی در تبریز

1402/11/26 - 15:43 - کد خبر: 108720 نسخه چاپی

نصر: نشست نقش داوری حرفه‌ای در نظام حقوقی و قضایی در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، در نشستی یک روزه که با حضور جمعی از وکلاً، اساتید حقوق دانشگاه‌ها و داوران قضایی فعال در آذربایجان شرقی برگزار شد، بر تخصصی بودن کار داوری، حمایت از داوران باسابقه و کاربلد، برخورد قاطع با افراد فاقد صلاحیت در این حوزه، ساماندهی نظام داوری و جلوگیری از سوء استفاده‌های موجود در این زمینه تأکید و چالش‌های فراروی داوری حرفه‌ای بررسی شد.
معرفی داوری و تثبیت جایگاه داوری در بین مردم، استفاده حداکثری از ظرفیت داوران و مؤسسات داوری در کار قضاوت، کاهش پرونده‌های ورودی به تشکیلات قضایی، احقاق حق مردم با هزینه کمتر و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی از اهداف نشست نقش داوری حرفه‌ای در نظام حقوقی و قضایی اعلام شده است.
قربانی سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان در این نشست داوران حرفه‌ای را نخبگان حقوقی دانست و با اشاره به صدور ۲۰ پروانه داوری در استان گفت: تا پایان امسال حدود ۱۲۰ داور حرفه‌ای فعالیت خود را در استان آغاز خواهند کرد.
داوران حرفه‌ی افرادی از جامعه حقوقی و فقهی هستند که با اخذ مجوز و پروانه از قوه قضائیه بخشی از بار حقوقی و قضایی و حل اختلافات مردم را بر عهده می‌گیرند.
انتهای پیام/
نشست نقش داوری در نظام قضایی در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار