رئیس سازمان نقشه برداری کشور خبر داد:

آذربایجان شرقی، استان‌ برتر در زمینه پنجره واحد زمین و اطلس سرمایه گذاری

1402/11/26 - 15:34 - کد خبر: 108719 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر در زمینه اجرای پروژه‌های پنجره واحد زمین و اطلس سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

به گزارش نصر، علی جاویدانه، پنجشنبه، ۲۶بهمن ماه، در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: در سازمان برنامه بودجه کشور اهمیت ویژه‌ای به استان‌ها داده شده و ما هم تلاش می‌کنیم با توجه به ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های استان‌ها امور را پیش بریم.
وی با اشاره به اهمیت نقشه و اطلاعات مکانی در اسناد بالادستی، تصریح کرد: تک تک تصمیمات کلان و استراتژیک کشور به نقشه و اطلاعات مکانی وابسته است.
جاودانه یادآور شد: سازمان نقشه برداری کشور ۷۰ سال قدمت دارد که با هدف تامین نیازمندی‌های اطلاعاتی نظام برنامه‌ریزی کشور تشکیل شده و مستندسازی عرصه و پایش هندسی کشور وظیفه اصلی این سازمان است.
رئیس سازمان نقشه برداری ر ادامه به ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت سامانه زیرساخت داده‌های مکانی SDI در کشور پرداخت و افزود: این سامانه نقشه‌ها را در قالب یک پرتال واحد قابل جستجو می‌کند و در واقع داشبورد مدیریتی محسوب می‌شود.
وی اظهار کرد: SDI به مرحله بلوغ و کاربردی سازی رسیده و سامانه‌های پنجره واحد مدیریت زمین و اطلس سرمایه گذاری و عملیات نقشه و اطلاعات مکانی را در بستر SDI انجام می‌دهند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی با اشاره به فعالیت‌های موثر استان در زمینه تکمیل و راه اندازی سامانه SDI و اتصال دستگاه‌های اجرایی مربوطه به این سامانه، گفت: آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر در زمینه اجرای پروژه‌های پنجره واحد زمین و اطلس سرمایه گذاری محسوب می‌شود.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی، استان‌ برتر در زمینه پنجره واحد زمین و اطلس سرمایه گذاری خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار