درخشش شرکت دانش بنیان تبریزی در رویداد برترین های دانش بنیان کشاورزی

1402/11/26 - 13:40 - کد خبر: 108709 نسخه چاپی

نصر: شرکت دانش بنیان رایان پلیمر آرتا تولید کننده لاکتیک اسید از ضایعات کشاورزی که در تبریز به عنوان یکی از موفق ترین شرکت های دانش بنیان استان جز برترین های دانش بنیان کشاورزی در رویداد نمادایران شد.

به گزارش نصر، اولین نمایشگاه ملی اقتصاد دانش بنیان ایران (نمادیران) با عنوان «کشاورزی نوآور و بهره‌ور»،۲۴ بهمن ماه در خانه نوآوری و فناوری ایران و محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
رویداد برترین های دانش بنیان بخش کشاورزی نیز یکی از رویدادهای جانبی این نمایشگاه بود که بالغ بر ۴۷ شرکت دانش بنیان از میان ۵۰۰ شرکت برای حضور در این نمایشگاه برگزیده شدند و همچنین از ۶ محصول دانش بنیانی در حوزه غذایی و کشاورزی در این رویداد رونمایی شد.
غزاله قنبرنژاد هم بنیان گذار شرکت رایان پلیمر آرتا در گفتگو با نصر به چالش های توسعه خط تولید این محصول اشاره کرد و گفت: این شرکت تنها شرکت کننده دانش بنیان حوزه کشاورزی از تبریز بود که برای حضور در این نمایشگاه برگزیده شد، در جمع برترین های دانش بنیان کشاورزی خوش درخشید.
 

وی اضافه کرد: این شرکت تولید کننده بومی محصول پلیمر لاستیک اسید به عنوان یکی از موفق ترین شرکت های دانش بنیان است انشناخته می شود و پیش از این نیز مقام های استانی و کشوری را کسب کرده بود.
وی ادامه داد: محصولی که این شرکت اقدام به تولید آن کرده است، پیش از این یک محصول وارداتی بود که بیش از ۳.۵ میلیون دلار هزینه بابت واردات آن پرداخت می شد و همین محصول در کشورهای روسیه و ترکیه بالغ بر ۲۰ میلیون دلار مصرف دارد.
این جوان خلاق با بیان اینکه این شرکت با تولید این محصول توانسته است یکی از دغدغه های واردات این محصول را حل کند، گفت:  اما در حال حاضر حجم تولید آن پایین است و هدف دارد خط تولید خود را افزایش ظرفیت دهد و به تولید ۴۰۰ تن از این ماده در ایران برسد که لازمه تحقق این امر حمایت از این شرکت دانش بنیان است.
این گزارش می افزاید، جوادی دبیر رویداد برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی در اولین رویداد برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی (نمایشگاه ملی اقتصاد دانش‌بنیان ایران در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی) گفت: فقط ۵ درصد شرکت‌ها در بخش کشاورزی هستند که عمده آنها نیز شرکت‌های نوپا هستند.
 

وی اضافه کرد: ۵۲۴ شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی و همچنین ۸۵۴ محصول در بخش کشاورزی وجود دارد.
جوادی تاکید کرد: شرکت‌هایی که در نمایشگاه فعلی حضور دارند، به ۳۰ کشور محصولات خود را صادر می‌کنند. همچنین در این نمایشگاه ۱۲ نشست و چهار رونمایی از محصولات را نیز خواهیم داشت.
انتهای پیام/
درخشش شرکت دانش بنیان تبریزی در رویداد برترین های دانش بنیان کشاورزی گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار