رییس هیات کوهنوردی مهاباد خبر داد:

اخذ مدرک مربیگری برف و یخ توسط دو کوهنورد مهابادی

1398/10/10 - 16:00 - کد خبر: 10869 نسخه چاپی

نصر: رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: «رضا محمدبایزیدی» و «آرش اسماعیل‌زاده» کوهنوردان این شهرستان موفق به اخذ مدرک مربیگری درجه ۲ برف و یخ شدند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، دیاکو افشردل امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: دوره‌ مربیگری درجه دو برف و یخ در بخش مردان شهریورماه گذشته با حضور ۲۵ نفر از کوهنوردان حرفه‌ای کشور در منطقه یخچال سبلان برگزار شد که با مشخص شدن اسامی قبول‌شدگان این مدرک به کوهنوردان مهابادی تعلق گرفت.
وی ادامه داد: در این دوره، کوهنوردان با آخرین آموزش‌های نحوه صعود و فرود در شرایط برف و یخ، نحوه اسکان و استقرار در مناطق مختلف یخی، نحوه صحیح قرارگیری در ارتفاعات برف و یخ و سایر موارد موردنیاز در وضعیت‌های مختلف کولاک به صورت تئوری و عملی آشنا و دوره را با موفقیت به پایان رساندند.
وی با بیان اینکه این مدرک برای اولین بار در آذربایجان‌غربی توسط کوهنوردان مهابادی کسب شده است، اضافه کرد: وجود مربیان با دانش و آشنا با قواعد و اصول کوهنوردی در شرایط مختلف می‌تواند زمینه ارتقای امنیت کوهنوردی را در منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف در کشور را تامین کند.
رییس هیات کوهنوردی مهاباد اظهار داشت: «رضا محمدبایزیدی» و «آرش اسماعیل‌زاده» سابقه بیش از ۱۵ سال فعالیت در امر کوهنوردی این شهرستان را در کارنامه دارد و  هم اکنون به ترتیب در بخش سرپرست هیات کوهنوردی و سرپرست کمیته آموزش صعودهای ورزشی مهاباد مشغول به فعالیت هستنند.  
 هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان و به ویژه خانواده‌های مهابادی است.
شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.
انتهای پیام/
اخذ مدرک مربیگری برف و یخ توسط دو کوهنورد مهابادی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار