"دوستان کُمُدی" بر روی صحنۀ تئاتر شهر تبریز

1402/11/26 - 10:55 - کد خبر: 108686 نسخه چاپی

نصر: نمایش دوستان کُمُدی، نوشتۀ گابور راسوو در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود.

به گزارش نصر، این نمایش به کارگردانی محمدرضا زالیان و وحید رحمتی از 28 بهمن ماه با بازی علی پوریان، نازیلا ایرانزاد بنام، مهرداد نیکجو و فریبا سهرابی اجرای عمومی خواهد شد.
 بر اساس این گزارش، محمدرضا زالیان ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: دوستان کمُدی در ژانر کمدی است و قصد دارد کلیت زندگی را به نقد بکشد.
این کارگردان جوان در خصوص داستان این نمایش می‌گوید:  زندگی آنچه باید باشد، نیست. یاس آور و بی مزه است. در چنین جهانی برای تحمل دقایق زندگی نیاز به یک نگاه یا یک صدا یا حتی بوی خاصی است.
زوج نسبتا مرفهی در پی اختلافات زناشویی خود، به فکر جدا شدن از همدیگر هستند ؛ تا اینکه با دیدن یک آگهی تبلیغاتی ، آخرین تلاش خود را برای احیای زندگی مشترک خود به کار میگیرند . 
 این گزارش حاکی است، وحید رحمتی، دیگر کارگردان نمایش دوستان کمُدی نیز در رابطه با علت انتخاب این متن برای اجرای عمومی می‌گوید: در زمانه‌ای که مفاهیم، دستخوش تغییرات اساسی شده‌اند ، آدم‌ها عنانِ افکار و اندیشه‌های خود را به دستِ آشوبگرِ نظام منفعت‌طلب داده‌اند . انسانِ امروز اسیر زمان است. غرق در نما و بیان زمان است. از خود به آن نمی‌افزایَد. شیئی مبهوت در فضا، بی‌نام. همسان قابی در دیوار. دیواری که نیست. این درد جغرافیا نمی‌شناسد. تنها زمان است که شکل و حضور انسان را در آن تغییر می‌دهد. اکنون یک مرد یا یک زن چه فرقی با یک صندلی یا یخچال یا حتی یک بطری نوشیدنی دارد.
وی می‌افزاید: نمایش « دوستان کمُدی » سعی دارد برخی از مفاهیم نادرستِ زمانۀ ما را به سخره بگیرد و از میان خنده‌ها و قهقهه‌ها ، مجالی برای دوباره اندیشیدن را فراهم کند .
شایان ذکر است، رضا شفیعی به عنوان گرافیست و طراح پوستر، سینا شایسته‌خو به عنوان طراح نور، ترمه پارسا در طراحی گریم، پریا جعفری به عنوان منشی صحنه ، علی سلیمانی و میلاد خدادادی در ساخت دکور، علی سلیمانی به عنوان مدیر تولید، سردار خیاطی و علیرضا قربانی به عنوان مدیر صحنه، کوثر قربانی به عنوان طراح لباس، ثمین حکمتی به عنوان عکاس و همچنین کاوه فرهودیان در ساخت تیزر، محمدرضا زالیان و وحید رحمتی را در اجرای این نمایش یاری می‌کنند. 
گفتنی است نمایش دوستان کمدی از 28 بهمن، ساعت 19 در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز اجرای عمومی خواهد شد.
انتهای پیام/
نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار