گزارش نصر از آیین اختتامیه نخستین جشنواره سمن‌های برتر تبریز/

نقش ماندگار سازمان‌های مردم نهاد در همراهی با نهادهای خدمات رسان

1402/11/26 - 10:08 - کد خبر: 108679 نسخه چاپی

نصر: تشکل‌های برتر جشنواره سمن های برتر تبریز در چهار بخش آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و درمانی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش نصر، آئین اختتام نخستین جشنواره سمن‌های برتر تبریز به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در محل سالن اجتماعات شهرداری تبریز با حضور مدیران فرهنگی و اجتماعی تبریز، فعالان حوزه اجتماعی و مدیران سازمان های مردم نهاد برگزار شد.

_شعار شهر بدون گدا در بسیاری از شهر های ایران تبدیل به افقی برای دستیابی شده است
“امیر نصیربیگی”، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز بر نقش ماندگار سازمان مردم نهاد در همراهی با نهادهای خدمت رسان جامعه در تصحیح و بهسازی موضوعات اجتماعی تاکید کرد و گفت: تبریز به عنوان شهری که نخستین نهادهای مردم نهاد خیریه را تاسیس کرده است، پرچمدار استفاده از توان مشارکت مردمی است و توانسته الگویی ماندگار در سطح ملی از خود برجای گذارد.
وی اظهار کرد: شعار تبریز شهر بدون گدا منبعث از همین الگوی رفتاری است و در بسیاری از شهرهای ایران تبدیل به افقی برای دستیابی شده است.
نصیربیگی با اشاره به نیات خیر افراد حاضر در این تشکل‌ها ابراز کرد: در فرایند برگزاری این جشنواره بسیاری از افراد خواستند گمنام بمانند و دلیل غیبت و عدم حضور طیفی کثیر از این سازمان‌ها نیز توجه به جنبه از کار خیر برای امر اجتماعی است.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به حضور چشمگیر بانوان در سطح عالی مدیریت و تصمیم گیری سازمان‌های مردم نهاد برگزاری این جشنواره را نخستین گام برای معرفی ظرفیت‌ها و کارنامه درخشان چنین تشکل‌هایی عنوان کرد و گفت: می‌توان همچنان با تمرکز بر ظرفیت این تشکل‌ها در رفع معضلات و مشکلات اجتماعی فائق آمد.
وی با قدردانی از جلب اعتماد عمومی در کمک به این نهادها و تشکل‌ها، تصریح کرد: امید است این سرمایه هچنان فزونی یابد و نتایجی درخشان و موثر به دست آید.

_فعالیت خیرخوهانه سمن ها، باقیات صالحات و مایه خیر و برکت جامعه است
“سید کاظم زعفرانچیلر “، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت:هر تلاشی که برای کاستن از آلام مردم انجام شود ارزشمند است و حسن عاقبت را به دنبال دارد.
وی با اشاره به منابعی در حدیث و روایت اظهار کرد: جنبه بسیار ارجمند و اثرگذار کار سمن ها، توجه به این موضوع است که می‌توانند گره گشای دشواری زندگی مردم باشند و این پاداشی بسیار ارزنده دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با قدردانی از تلاش صورت گرفته سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز برای هم افزایی تشکلهای مردم نهاد تبریز افزود: نیات خیر حاضر در سازمان های مردم نهاد، قوام بخش همه فعالیت ها بوده اند و این سرمایه عظیمی است که می توند به نتیجه بخشی مطلوب از آن کمک کند.

-ظرفیت سمن‌های تبریز در تمام ایران بی مثل است
“سعید جلالی”، چهره پیشکسوت، نماینده سازمان های مردم نهاد و خیر برجسته اجتماعی تبریز گفت: همراهی شهرداری تبریز با سازمان های مردم نهاد در پیشبرد اهدافشان بسیار ارزشمند و ماندگار است.
وی افزود: به لحاظ مدنی و جایگاه تاریخی، نهاد شهرداری به صورت مستقیم با منافع "شهروندان" ارتباط مستقیم دارد و هر عملی که در راستای تامین بسترهای مناسب برای فعالیت سمن ها شکل بگیرد، ارزشمند و قابل توجه است.
وی همدلی شهرداری تبریز با سازمان‌های مردم نهاد را مصداقی روشن و زنده از این همدلی توصیف کرد و افزود: اینکه سمن‌ها خود را با نهاد شهرداری بیگانه ندانند و امیدوار به همراهی آن‌ها باشند، مهم و ارزنده است.
جلالی با اشاره به اهمیت حضور و توجه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز به عنوان بخش رتبز شهرداری با تشکل‌ها به این موضوع، افزود: نگاه نو داشتن به کار اجتماعی بسیار مهم است. این می‌تواند در نتیجه بخشی مطلوب به کار اجتماعی با عقبه مردمی کمک کند.

نخستین جشنواره سمن های برتر تبریز با هدف معرفی و شناخت سمن‌های برتر و موفق تبریز ،فرصتی برای قدردانی از تلاش ارزشمند و اثر بخش فعالان حوزه تشکل‌های مردم نهاد تبریز برگزیدگان خود را شناخت.
تشکل‌های برتر این جشنواره در چهار بخش آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و درمانی معرفی و تجلیل شدند.
بر این اساس در بخش آموزشی، موسسه خیریه «قلب‌های سبز» به مدیرعاملی “سعید جعفری نامور”، انجمن «همیار دانش آموزان دانشجویان و فارغ التحصیلان استثنائی» به مدیرعاملی “بهنام غفارزاده” و بنیاد خیریه ژنتیک سلامت «نسل فردا» به مدیرعاملی “احمد ظهیرنیا” انتخاب شدند.
در بخش فرهنگی، موسسه «ندای آرامش» به مدیرعاملی “امیرحسن اصلانزاده”،  موسسه «رهپویان قرآن و عترت یاس» به مدیرعاملی “فرید حسن پور”، و موسسه «آئین و اویون» به مدیر عامل “ناصر زارع” معرفی و انتخاب شدند.
در بخش اجتماعی، موسسه «نابینایان بصیر» به مدیرعاملی “روح الله ساعی”، موسسه «فرزندان رحمت» به مدیرعاملی “رامین نوابی” و موسسه «حامیان کودک صفامهر تبریز »به مدیرعاملی “مریم سیدی” برگزیده شدند.
در بخش درمانی، موسسه «پژواک» به مدیرعاملی “علی اکبر،خازن”، موسسه «تسکین» به مدیر عاملی” جواد میلانی” و انجمن« بیماری MS آذربایجان شرقی » به مدیرعاملی “اکرم خیرخواه” به عنوان موسسات و سمن‌های برتر این جشنواره انتخاب شدند.
در این جشنواره همچنین از سمن‌های میثاق، اطهر ،چمران، مرکز درمانی و توانبخش بیماران روانی مزمن آذربایجان شرقی، دنای مهربان تبریز، بنیاد فرزانگان، یاوران فدک آذربایجان، پردیس بانوان، تیل مهر آفرین عصر تبریز، نوید آرامش بی همتا (ناب)، افق سلامت، آذرآبادگان وادی حیات، سایبان بهار ،زندگی موسسه مردم نهاد نوید، همیاری آلتین تدبیر آذربایجان مرکز اقامتی بانوان باغ فرشته، نوید زندگی پایدار آذربایجان، جامعه نابیانایان استان ، موسسه مردم نهاد نوآوران خلاق سرزمین من، کانون ناشنوایان آذربایجان شرقی، پیام آوران راه آرامش سهند و انجمن ناشنوایان آذربایجان شرقی با اهدای لوحی تجلیل به عمل آمد.
به گزارش نصر، اجرای آیتم های فرهنگی و هنری برنامه با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد از بخش‌های مختلف این رویداد بود که با استقبال حاضران همراه شد. قرائت قرآن کریم توسط قاری روشندل قرآن کریم و عضو کانون ناشنوایان آقای ابراهیم مهدی زاده اجرای نمایش چمچه خاتون توسط کودکان عضو سمن آئین و اویون اجرای گروه موسیقی توسط اعضای انجمن نابینایان بصیر و نیز ترجمه توامان سخنرانی‌های برنامه به زبان اشاره توسط کانون ناشنوایان استان از بخش‌های این برنامه بود که جذابیت و اهمیت خاص خود را داشت.
انتهای پیام/
نقش ماندگار سازمان‌های مردم نهاد در همراهی با نهادهای خدمات رسان سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار