خبر/

یادنامه نخستین سالگرد رحلت استاد کریمی مراغه‌ای رونمایی و منتشر شد

1402/11/26 - 08:45 - کد خبر: 108675 نسخه چاپی

نصر: همزمان با آیین بزرگداشت استاد حاج میرزاحسین کریمی مراغه‌ای که در شهرستان مراغه برگزار شد از یادنامه نخستین سالگرد رحلت این شاعر شهیر رونمایی شد.

به گزارش نصر، این یادنامه با عنوان شهریار سخن، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و به سردبیری حامد خسروشاهی منتشر شده است.
سیدمحمدحسین بلاغی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مقدمه این یادنامه نوشته است: اگر نبودند شاعرانی چون شهریار و کریمی که معاصر با ما زیستند شاید شاعران بزرگ ادبیات فارسی و ترکی آذربایجانی را افسانه و یا نسلی پایان یافته تلقیمی کردیم . کریمی به ما نشان داد که نسل شاعران بزرگ تمام نشده است و قریب به هفت دهه مدام در اوج ماند و شعر گفت و برای چندین نسل شعر گفت.
وی ادامه داده است: یکسال از درگذشت شاعری گذشت که شاعر تمام وقت بود. شاعر تمام وقت بودن یعنی همه فکر و ذکرش شعر بود و در هر زمان و مکانی و به هر مناسبتی می توانست شعر بگوید. از عحایب شعر و شخصیت کریمی این بود که هم نوحه و مرثیه را در بالاترین درجه دارد و هم طنز را و شاید اغراق نباشد که دارا بودن طبع شعر در دو مضمون متضاد را باید مختص او دانست.
در این یادنامه ابتدا پیام تسلیت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)ْ پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام تسلیت آیت الله ال هاشم نماینده ولی فقیه در استان و مقامات کشوری و مسئولین استانی درج شده و در ادامه مطالبی از شعرا و ادبای کشوری و استانی در وصف شخصیت ادبی و همچنین اشعار نغز استاد کریمی مراغه‌ای ارائه شده است.
صفحات پایانی این یادنامه نیز به چند شعر از استاد کریمی مراغه‌ای اختصاص دارد.
یادنامه  بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت استاد کریمی مراغه‌ای با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایحان‌شرقی رونمایی شد.
انتهای پیام/
یادنامه نخستین سالگرد رحلت استاد کریمی مراغه‌ای رونمایی و منتشر شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار