رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

نسبت پرستار به تخت دربیمارستانهای زنجان درسطح میانگین کشوری است

1398/10/10 - 15:45 - کد خبر: 10866 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت:هزا رو ۸۳۵ پرستار در بیمارستان‌های استان زنجان مشغول فعالیت هستندو نسبت پرستار به تخت در بیمارستان‌ها ی زنجان در سطح میانگین کشوری است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، پرویز قزلباش ظهر سه شنبه در همایش روز پرستار در محل همایش‌های بین المللی روزبه زنجان، گفت: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه اشتغال پرستاران فراهم شده است.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۸۳۵ پرستار در بیمارستان‌های استان زنجان مشغول فعالیت هستند، افزود: بر اساس آخرین آمار میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های غیرپزشکی و غیر پرستاری در رشته‌های فنی و در بهترین دانشگاه‌های کشور پنج درصد است و این رقم در رشته‌های پرستاری ۹۵ درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: نسبت پرستار به تخت در بیمارستان‌های استان زنجان در سطح میانگین کشوری قرار دارد.
قزلباش ابراز کرد: توزیع نیروی انسانی پرستاری به صورت نامناسب انجام می‌گیرد که این موضوع به تمایل ماندگاری فارغ التحصیلا ن بومی برای فعالیت در شهر خود دارند.
وی با بیان اینکه پرستاری از جمله رشته‌های پر طرفدار است و از گزینه‌های اصلی دانش آموزان در هنگام ورود به دانشگاه‌ها رشته پرستاری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تصریح کرد: کادر پرستاری مشکلات زیادی دارد و هر پرستار مجبور است در شیفت کاری خود از ۱۲ بیمار مراقبت کند که با استانداردها مطابقت ندارد.
انتهای پیام/
نسبت پرستار به تخت دربیمارستانهای زنجان درسطح میانگین کشوری است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار