وزیر بهداشت خبر داد

درآمد یک میلیارد دلاری گردشگری سلامت برای کشور/ سفر ۱.۲ میلیون خارجی برای درمان به ایران

1402/11/25 - 15:29 - کد خبر: 108651 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت از افزایش مجوزهای گردشگری سلامت از ۱۳۰ مرکز به ۲۸۰ مرکز خبر داد و گفت: کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، بحرین، ارمنستان، تاجیکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین مراجعه را بابت گردشگری سلامت به کشور دارند.

به گزارش نصر، بهرام عین‌اللهی در حاشیه هفدمین نمایشگاه گردشگری ایران که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در این نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در حوزه گردشگری سلامت به نمایش گذاشته شده است‌. باتوجه به سیاست‌های رئیس جمهور و همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، یکی از مطالبی که مورد نظر ماست توسعه گردشگری سلامت است.
وزیر بهداشت افزود: در زمان شروع دولت تنها ۱۳۰ مرکز مجوز گردشگری سلامت را داشتند اما الان این آمار به ۲۸۰ مرکز رسیده است.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه را دارد، مردم کشورهای همسایه تمایل دارند برای درمان به کشور ما مراجعه کنند.
عین‌اللهی با بیان اینکه بیشترین مراجعات گردشگری سلامت را امروزه از کشورهایی مانند عراق و افغانستان داریم، گفت: از ۶۴ ملیت گوناگون یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت در سال گذشته به کشور مراجعه کرده‌اند.
وی درباره میزان ارز آوری گردشگری سلامت به کشورمان نیز گفت: سالانه یک میلیادر دلار ارز از طریق گردشگری سلامت وارد کشور می‌شود.
وزیر بهداشت در پایان گفت: ۱۰ کشور شامل عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، بحرین، ارمنستان، تاجیکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین مراجعه را بابت گردشگری سلامت به کشور دارند.
انتهای پیام/
درآمد یک میلیارد دلاری گردشگری سلامت برای کشور/ سفر ۱.۲ میلیون خارجی برای درمان به ایران خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار