خلجی در حاشیه جلسه دولت:

وزرا و مسؤولان دولتی در انتخابات فعالیت سیاسی ندارند

1402/11/25 - 13:08 - کد خبر: 108641 نسخه چاپی

نصر: رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: رییس‌جمهور به اعضای دولت تاکید کرده که در هیچ تشکل سیاسی فعالیت نداشته باشند و همه کمک کنند تا انتخاباتی پرشور برگزار شود.

به گزارش نصر، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حاشیه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: وزرا و مسؤولان دولتی در انتخابات مجلس فعالیت سیاسی ندارند.
خلجی با رد فعالیت وزرا و مسؤولان دولتی در انتخابات مجلس، گفت: تاکید رئیس جمهور به اعضای دولت است که این دولت هیچ نماینده و مسؤولی در هیچ تشکل سیاسی ندارد و همه باید کمک کنند انتخابات اسفند با شور و اشتیاق برگزار شود.
خلجی با بیان اینکه باید کاری کنیم که چهار دستور مقام معظم رهبری در حوزه انتخابات اجرایی شود، اظهار داشت: دولت ارتباط خوبی با احزاب دارد که نمونه آن نشست مشترک با گروه‌های سیاسی رئیس‌جمهور بود.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که از آن دوری کرده‌ایم، راه‌اندازی احزاب دولت‌ساخته است. در ادوار مختلف به ویژه از اوایل دهه ۷۰ تلاش کردند احزابی را به صورت دولت‌ساخته راه‌اندازی کنند تا احزاب در بخش‌های مختلف قدرت به عنوان حامی دولت وقت، فعالیت کنند و این رویه در دولت‌های بعدی نیز با اسم‌های جدید، استمرار یافت.
خلجی بیان کرد: با وجودی که در این دولت از احزاب حمایت کرده‌ایم اما دولت سیزدهم به سمت تشکیل حزب نرفت، زیرا احزاب دولت ساخته را قبول نداریم. این اتفاق، موضوعی کم‌نظیری است که رئیس جمهور چند بار در پشت تریبون رسمی آن را اعلام کرده است.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی اظهار داشت: دولت صرفاً مجری انتخابات است و هیچ تلاشی برای شکل دادن گروهی که بخواهد برای تداوم کار استفاده کند، انجام نداده است.
انتهای پیام/
وزرا و مسؤولان دولتی در انتخابات فعالیت سیاسی ندارند خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار