نصیربیگی در گفتگوی اختصاصی با «نصر» مطرح کرد:

جهش بودجه ای سازمان فرهنگی در سال جاری/ نیمی از برنامه های فرهنگی امسال در مناطق محروم اجرا شده اند

1402/11/25 - 18:58 - کد خبر: 108613 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: برای سال 1402 در مناطق دهگانه 120 میلیارد تومان و سازمان 90 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است که حرکت بزرگی برای سازمان بود.

به گزارش نصر، "امیرنصیر بیگی" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران آژانس خبری تحلیلی نصر به سوالات آن ها در حوزه های مختلف پاسخ داد.
وی در ابتدای این نشست به موضوع بودجه سازمان پرداخت و گفت: آغاز فعالیت ما در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز سال 1401 بود که متاسفانه در آن زمان سطح بودجه سازمان کمتر بوده و مجموع بودجه مصوب تقریبا 30 میلیارد بود که نزدیک 4 میلیارد آن تحقق یافت، عددی که بسیار پایین بود.
نصیربیگی ادامه داد: پس از 3 ماه جلسات مختلف با آقای هوشیار برگزار و آقای شهردار تدوین "تقویم جامع فرهنگی اجتماعی" را از ما مطالبه کردند، در این تقویم تمام رخداد های یک ساله سازمان و شهرداری های مناطق تدوین شد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: در سال 1401 سازمان با مناطق شهرداری به معنای واقعی ارتباطی نداشت، مناطق و سازمان هر کدام جداگانه برنامه اجرا می کردند و ید واحده ای که همه آن ها را کنترل و نظارت کند وجود نداشت و عملا نقش سازمانی را تضعیف کرده بود؛ اما بعد از استقرار ما در سازمان اولین ابلاغی که آقای شهردار به مناطق شهرداری دادند ارتباط و پاسخگویی مناطق به سازمان بود و سازمان نیز موظف شد چندین بخش را در تقویم جامع فرهنگی اجتماعی رعایت نماید؛ یکی از وظایف سازمان این بود که در حوزه سفر های نوروزی و آمادگی برای پذیرش مهمانان و مسافران برنامه های متعدد آن ایام را پیش بینی کنیم.
وی ادامه داد: برای سال 1402 در مناطق ده گانه 120 میلیارد تومان و سازمان 90 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است که حرکت بزرگی برای سازمان بود.
نصیر بیگی با اشاره به بودجه سال گذشته یکی از مناطق شهرداری گفت: قبلا برای منطقه ای که دربرگیری و ساکنین زیادی داشت 200 میلیون تومان اعتبار برای یک سال در نظر گرفته و از این 200 میلیون تومان تنها 11 میلیون محقق شده بود! در سال جاری همین منطقه با بودجه 15 میلیاردی تصویب شد، اگر چه این مبلغ در آن منطقه بصورت کامل تحقق نیافته و تنها 30 درصد محقق شده است اما این درصد نسبت به 200 میلیونی که 11 میلیون آن محقق شده بود قابل توجه است.
وی اضافه کرد: در جلساتی که با مناطق و آقای شهردار داشتیم، آقای هوشیار صرفه جویی در بخش های فرهنگی اجتماعی را قابل قبول ندانستند و اعلام کردند نیاز است تا برنامه های فرهنگی به دقت اجرا شود.
وی در ارتباط با برنامه های سال آتی سازمان گفت: برای سال 1403 با بررسی آسیب شناسی ها و نواقص تقویم فرهنگی سال جاری به مواردی رسیدیم که بر اساس آن، مناطق باید در چه زمینه و چه زمانی ورود داشته باشند؛ مسجد محوری، مدرسه محوری، محله محور و مسئله محوری 4 بخشی بود که برنامه ها را بر این 4 محور کلی برنامه ریزی کردیم.
نصیربیگی خاطر نشان کرد: غلبه برنامه های فرهنگی بر برنامه های اجتماعی از دیگر آسیب شناسی های تقویم امسال بود که فاصله زیادی داشت و امسال آن را بالانس، تعدیل و کیفی سازی کردیم.
وی خبر داد: میزان تحقق بودجه سال جاری حدود 27 درصد است و با این حال در سال جاری برنامه های متعددی اجرا کرده ایم که برخی از مناطق بیش از 200 برنامه اجرا کرده اند و این آمار نسبت به سال های گذشته آمار بالایی است.
نصیربیگی در پایان گفت: تقریبا 50 درصد برنامه های فرهنگی امسال در مناطق محروم اجرا شده اند و در برنامه سال آینده توسعه زیرساخت ها در آن مناطق جز برنامه های اصلی ما است. 
انتهای پیام/
جهش بودجه ای سازمان فرهنگی در سال جاری/ نیمی از برنامه های فرهنگی امسال در مناطق محروم اجرا شده اند محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار