بیگی در گفتگو با «نصر» مطرح کرد؛

دلیلی برای عدم تایید صلاحیتم اعلام نشده/ شورای نگهبان هیچ تماسی با من نگرفته است

1402/11/24 - 00:10 - کد خبر: 108552 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم تایید صلاحیت خود در انتخابات پیش روی مجلس، با بیان اینکه دلیلی برای عدم تایید صلاحیت وی اعلام نشده، گفت: شورای نگهبان هیچ تماسی با من در خصوص بررسی اعتراضم به عدم تایید صلاحیتم نگرفته است.

به گزارش نصر، احمد علیرضابیگی در خصوص عدم تایید صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، افزود: ابتدا صلاحیت بنده در هیات اجرایی به دلیل محکومیت بدوی در دادگاه مربوط به ماجرای شاسی بلندهای مجلس رد شده بود که پس از آن مدارک عدم سوءپیشینه مبنی بر عدم محکومیت کیفری را ارسال کردیم، اما در مرحله بعدی صلاحیت بنده با استناد به بندهای ۲ و ۴ قانون انتخابات که اشاره به عدم التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت فقیه دارد مورد تأیید قرار نگرفت.
وی با بیان اینکه کارنامه و عملکرد من مشخص و برای مردم روشن است و اتهام عدم التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه به بنده صفت ناروایی است، افزود: بنده با سال‌ها حضور در جبهه‌های دفاع مقدس و دفاع از تمامیت ارضی کشور و ۴۰ درصد جانبازی و ده‌ها سال خدمت در نیروی انتظامی و... نمی‌توانستم اتهام عدم التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه را بپذیرم و بر همین اساس دفاعیه‌ای را پس از عدم تایید صلاحیت با استناد به بندهای ۲ و ۴ به هیأت نظارت ارسال کردم.
بیگی ادامه داد: در مرحله اخیر هم شورای محترم نگهبان در پاسخ به اعتراض اخیر بنده، بدون اعلام هیچ دلیلی اعلام کرد که صلاحیتم مورد تأیید نگرفته است.
وی گفت: متاسفانه شورای نگهبان هیچ تماسی با بنده در رابطه با اعتراضم در خصوص عدم تأیید صلاحیتم نگرفته است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مجریان انتخابات باید همه سلایق مردم را قبول کنند و اجازه دهند مردم خودشان در پای صندوق‌های رای سرنوشت خود و آینده کشور را تعیین کنند.

بیگی در پایان گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان از نهادهای مرجع و یا افرادی که دارای مرجعیت هستند، خواستند که مردم را برای مشارکت در انتخابات دعوت و ترغیب کنند که در انتخابات حضور پیدا کنند. طبیعتاً افرادی که دارای چنین دامنه اثرگذاری هستند، دعوت آنها برای مشارکت در انتخابات و حضورشان در رقابت و اینکه مردم حس کنند از جانب آنها کسانی می‌توانند عهده‌دار نمایندگی آنها در مجلس شورای اسلامی باشند، حتماً می‌تواند فضای انتخابات را به سمت رقابتی شدن پیش ببرد و در فقدان این امر، حتماً رقابتی رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/
دلیلی برای عدم تایید صلاحیتم اعلام نشده/ شورای نگهبان هیچ تماسی با من نگرفته است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار