گزارش اختصاصی نصر/

گالری ایرانی؛ دست سازه های  کاغذی در تبریز + فیلم

1402/11/24 - 07:55 - کد خبر: 108550 نسخه چاپی

نصر: رامین ایرانی متولد ۱۳۶۳  در رشته مجسمه و نقاشی فعالیت می‌کند و در طی گفتگویی از هنر paper craft برای ما گفت. 

به گزارش نصر، رامین ایرانی، مدیر و موسس گالری ایرانی گفت: در مهر ماه ۱۳۹۷ به پیشنهاد اساتیدی‌ که مشوق بنده بودند، اینجا را تاسیس کردم و تا کنون حدود ۶۰ نمایشگاه از انواع هنر های تجسمی در این محل برگزار شده است. ایده جدیدی که در سایت گالری به راه انداختیم برگزاری نمایشگاه ها به صورت مجازی و سه بعدی است. 
وی از آثار هنری خود گفت: به واسطه علاقه ام به فرهنگ ژاپن، سریال‌ها و انیمه‌ها و ... با هنر paper craft  از طریق سایت‌های اینترنتی آشنا شدم. این هنر از زیر مجموعه های اوریگامی محسوب می‌شود ولی متاسفانه نسبت به این رشته شناخت کمی در اینجا هست و در واقع  این رشته خیلی مورد توجه رسانه‌ها نبوده. تلاش می‌کنم در گالری ایرانی علاقمندان به این حوزه را به صورت رایگان آموزش دهم.
وی گفت: از شهرداری و مسئولین شهری می‌خواهیم که اگر ایده و پیشنهادی برای بهبود فضای شهری می‌خواهند،  این هنر را بیشتر بشناسند تا با همکاری هم فضای شهری را زیبایی ببخشیم. این کارهای دستی که با کاغذ ساخته شده‌اند، در فضای شهری با متریال ارزان قیمت تر و مستحکم تر قابل اجرا هستند.

وی در پایان گفتگو گفت: اگر هنرمند نمی‌شدم دوست داشتم کاری را بکنم که ست داشتم رشته‌ای را انتخاب کنم که به واسطه آن همیشه در سفر باشم و تجربیاتم را گسترش دهم ولی در حال حاضر به عنوان یک هنرمند توقع دارم بیشتر مورد حمایت و تشویق قرار گیرم چرا که این تشویق‌ها هنرمند را با انگیزه می‌سازند.
گفتنی است به زودی نمایشگاه انفرادی اسرا سبزبهار با نام «آی» از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه در گالری ایرانی واقع در جاده ائل گلی، فلکه خیام، خیابان سینا، جنب پیانو باربد برقرار خواهد بود. 
انتهای پیام/
گالری ایرانی؛ دست سازه های  کاغذی در تبریز + فیلم فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار