مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل؛

استان اردبیل نیاز به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید دارد

1402/11/23 - 17:06 - کد خبر: 108539 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل اعلام کرد: به علت افزایش شمار دانش آموزان و فرسوده بودن تعدادی از مدارس موجود، استان اردبیل نیاز به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید دارد.

به گزارش نصر، کلام الله صفری روز دوشنبه در نشست خبری، وضعیت سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل را نگران کننده خواند و گفت: به علت مهاجرت و تغییر ترکیب جمعیتی در سطح استان، چهار شهرستان اردبیل، پارس آباد، اصلاندوز و مشگین‌شهر در زمینه تامین فضای آموزشی در وضعیت قرمز قرار گرفته است.
وی سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل را ۴.۲ متر مربع و حدود یک متر مربع کمتر از میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: سرانه فضای آموزشی در شهرستان اردبیل که پذیرای نیمی از جمعیت ۲۶۵ هزار نفری دانش آموزی استان می باشد، کمتر از دو متر مربع است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تامین فضای آموزشی مناسب و استاندارد را نخستین گام در ارتقای کیفیت آموزشی دانست و اظهار کرد: برای تحقق این هدف و رسیدن استان به استاندارد فضاهای آموزشی، بسیج همگانی لازم است.
وی ۲ نوبته شدن مدارس، تراکم بالای برخی کلاس‌های درس و نیز بروز مشکل در تامین معلم و مربی آموزشی را از جمله عوارض کمبود فضای آموزشی در سطح استان اردبیل ذکر کرد.
صفری از آغاز اقدامات اولیه برای احداث دو هزار کلاس درس جدید برای رفع فوری کمبود فضای آموزشی در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: برای این منظور، ۵۰۰ کلاس درس توسط خیرین، ۵۰۰ کلاس درس با ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و موسسات اقتصادی بزرگ و ملی و یک هزار کلاس درس جدید نیز با استفاده از منابع ملی و استانی و طرح مولدسازی آموزش و پرورش احداث می شود.
وی تاکید کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی، طی چهار سال آینده باید حداقل سالانه ۲۸۳ مدرسه ۶ کلاسه در استان احداث شده و در اختیار نظام آموزشی استان قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین با اشاره به شناسایی ۷۵۰ مدرسه فرسوده در سطح این استان گفت: هم اینک در سه هزار و ۶۸۱ کلاس این مدارس، بالغ بر ۶۲ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند در حالی که همه این واحدهای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
وی اضافه کرد: اگر در روند احداث فضاهای آموزشی مورد نیاز استان اردبیل تعلل شود، نیاز هر سال به سال بعد منتقل شده و با توجه به افزایش سالانه چهار هزار دانش آموزش، مشکل تامین فضای آموزشی در سالهای بعد حادتر از امروز خواهد شد.
صفری، تامین مدرسه در برخی این شهرستانها را دغدغه جدی مسئولان آموزش و پرورش استان ذکر کرد و افزود: به علت موج مهاجرت به این شهرستان‌ها، مدارس مورد نیاز در این مناطق باید به زودی احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی تلاش برای فراهم کردن زمینه تحصیل همه متقاضیان در سطح استان اردبیل را برنامه اصلی اداره کل آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: برای پوشش تحصیلی کامل، همه مدارس شهری و روستایی استان آماده سازی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، عدلت تربیت و آموزشی، اقدام جهادی و مشارکت عمومی را شعار امسال دستگاه تعلیم و تربیت استان ذکر کرد و ادامه داد: اقدامات اساسی برای تحقق عدالت آموزشی، مقاوم سازی و تامین تجهیزات و فضای آموزشی مناسب انجام شده است.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۶۵ هزار دانش آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و با راهنمایی و هدایت ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی مشغول تحصیل هستند.
انتهای پیام/
استان اردبیل نیاز به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار