آیین اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی برگزار شد:

تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی در آذربایجان شرقی

1402/11/23 - 11:07 - کد خبر: 108508 نسخه چاپی

نصر: آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان به همراه تجلیل از مقام هنری اساتید برجسته این حوزه در محل تالار خاقانی خانه فرهنگ برگزار شد.

به گزارش نصر، در آیین اختتامیه  شانزدهمین جشنواره هنر های تجسمی فجر استان که در روز شنبه، ۲۱ بهمن ماه با حضور هنرمندان استان برگزار شد، علی محرمی، دبیر هنری این جشنواره ضمن اشاره به شعار دولت در خصوص برنامه های فرهنگی هنری گفت: در راستای عدالت فرهنگی، امسال برنامه های مختلفی در استان صورت گرفته است. آموزش رایگان هنر در دفاتر فرهنگی هنری شهرستان های کم بزاعت و ایجاد زیر ساخت های فرهنگی من جمله افتتاح سالن سینما در شهرستان چاراویماق از جمله این برنامه ها بودند.
وی از کلان برنامه های فرهنگی گفت: جشنواره های مختلفی جهت حمایت از تولیدات آثارهنری با موازینی چون تحکیم خانواده و ... اتفاق افتاد. همزمان با دهه فجر، ۴ کلان برنامه که یکی از آنها، جشنواره هنر تجسمی فجر با حضور ۲۶ هنرمند بود، برگزار کردیم. در حوزه فیلم و تئاتر باید به ۴ نمایشی که از استان در جشنواره فجر شرکت کردند اشاره کرد. جشنواره فیلم فجر در استان با نمایش ۱۸فیلم در ۳پردیس سینمایی تبریز برگزار شد. در خصوص جشنواره موسیقی فجر هم ۵۷ گروه موسیقی در ۵ روز در ۱۴ استان اجرا خواهند داشت. 
سید محمد حسین بلاغی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، وضعیت اجتماعی دنیا را بیش از پیش نیازمند هنر و فرهنگ دانست و افزود: در جوامع بشری کسانی که صاحب مسلک رسانه شده اند که دنیا را به سمت انحطاط ماهیت بشر سوق می دهند. آزادی بیان با معیار های آنها، انسان را از پاکی فطرت دور می کند. در این دوران، انقلاب اسلامی به دنبال تعالی بشر است و در این میان،هنر نقشی اساسی دارد.
وی گفت: مردم هنوز به درک اثر هنری و جایگاه آن پی نبرده است. لذا باید به سمت اصالت هنر برگردیم. ما آگاهیم به این اصالت و باید دست اندر دست هم این جایگاه را حفظ و پیش ببریم. کم کاری ما نباید هنرمندان را از اصالت هنر باز دارد.خوشحالیم که امسال در استان جشنواره ها را برگزار کردیم و در هر برنامه ای، ضمن رویش هنرمندان جدید، هنرمندان پیشکسوتمان را هم تقدیر کردیم. 
این گزارش حاکی است، در پایان این مراسم از ۲۶ نفر هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه تقدیر شد. همچنین تقدیر ویژه از استاد مسعود ستار زاده، خوشنویس و استاد جواد دوزدوزانی، نقاش و طراح تبریزی به عمل آمد. 
انتهای پیام/
تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی در آذربایجان شرقی فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار