خبر/

افتتاح دهها طرح عمرانی و خدماتی در آذربایجان شرقی

1402/11/21 - 17:41 - کد خبر: 108463 نسخه چاپی

نصر: در آخرین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی دهها طرح عمرانی، کشاورزی، بهداشتی و آموزشی در مناطق مختلف آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

به گزارش نصر، ۵۱ طرح بخشداری خواجه و دهیاری‌های تابعه شامل زیرسازی، جدول گذاری، دیوارحایل وآسفالت ریزی معابر روستاها، رونمایی از هوگوی الکترونیکی تکواندو، ساختمان مرکز آموزشی توانبخشی معلولان ذهنی در مجموع با هرینه سه میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
در شهرستان کلیبر مرکز مشاوره خانواده با هدف ارائه خدمات مشاوره و خدمات مرتبط برای رشد، تعالی و تحکیم خانواده‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش ازدواج، فرزندآوری و کاهش طلاق و توانمندسازی و آموزش خانواده‌ها در مقابل با آسیب‌های اجتماعی افتتاح شد.
در شهرستان بستان آباد آزمایشگاه تشخیص طبی مرکز خدمات جامع سلامت شهر تیکمه داش با هزینه ۳ میلیارد تومانی خیّر تیکمه داشی آقا محمد ایرانی به بهره برداری رسید.
بهره برداری از ۶ طرح عمرانی و خدماتی با هزینه ۹۲ میلیارد تومان در مرند آغاز شد.
طرح‌های مخابراتی، اقامتگاه بومگردی و دیوار حایل روستایی، کارگاه تولید قطعات بتنی، طرح‌های آبخیزداری، زیرسازی و آسفالت ریزی معابر روستا‌های بخش مرکزی از جمله این طرح‌ها بود.
دو طرح بهداشتی و خدماتی در مراغه شامل نخستین آزمایشگاه سلولی مولکولی دانشکده علوم پزشکی و مجتمع تجاری موقوفه آقالار اداره اوقاف و امورخیریه این شهرستان با صرف اعتبار ۳۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
چمن مصنوعی دبیرستان شبانه روزی فاطمه الزهرای شهر نظرکهریزی هشترود در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی هم با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.
۳۱ طرح عمرانی، بهداشتی و خدماتی در بخش مهربان با هزینه ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تومان افتتاح شد.
این طرح‌ها شامل سامانه یکپارچه سازی درآمد شهرداری، اتوماسیون اداری، تفکیک زباله از مبدا وآسفالت ریزی معابر و کوچه‌های شهر، جدول گذاری، لوله گذاری شبکه فاضلاب، ساختمان جدید شهرداری و مبلمان شهری و ساختمان خانه بهداشت روستایی، آسفالت معابر و جدول گذاری و نصب دوربین‌های امنیتی و نوسازی ماشین آلات دهیاری بود.
سه طرح خدماتی، صنعتی و آموزشی شامل ساختمان اداره گاز شهر خوشه مهر، کارخانه تولید شن و ماسه، مجتمع آموزشی عالی سلامت و تربیت پرستار در مجموع با هزینه ۱۵۰ میلیارد تومان در شهرستان بناب به بهره برداری رسید.
واحد تولید قطعات آسانسور و پله برقی در شهرک صنعتی بعثت صوفیان شبستر با سرمایه گذاری بیش از دو هزار ۳۰۰ میلیارد ریال و واحد فرآوری و بسته بندی خشکبار با سرمایه گذاری ۵۲۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۵۰ نفر افتتاح شد.
دو طرح عمرانی و تولیدی در شهرستان آذرشهر با هزینه‌ای افزون بر ۳۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت. این طرح‌ها شامل واحد بسته بندی میوه و سیزیجات روستایی و آسفالت روکش باند اول بلوار ولایت و کمربندی شهید غفاری بود.
دو سایت BTS با هدف افزایش پوشش تلفن و اینترنت همراه و همچنین ارتقاء تجهیزات مخابراتی و همچنین طرح جاده سلامت، خیابان و دیوار ساحلی شهرداری ورزقان در سد گردشگری زرآباد این شهر با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان افتتاح شد.
 انتهای پیام/
افتتاح دهها طرح عمرانی و خدماتی در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار